Svarsservice

Om det är många som ringer, telefonisten är sjuk eller företaget är på utbildning är det bra att kunna ta till vår prisvinnande växelservice.
Lika proffsigt som om du skulle gjort det själv

Lika proffsigt som om du skulle gjort det själv

Vi svarar i ert namn, enligt ert manus och enligt de instruktioner ni anger. Våra telefonister har tillgång till precis samma information om era medarbetare och samma telefonistgränssnitt som ni själva. Därför ger vi också ett lika effektivt och professionellt bemötande som du själv skulle ha gjort. Vi kan sköta all hantering av era samtal eller en viss del. Oavsett hur behoven ser ut så har vi en lösning.

Studio Soluno
Play video
Spela filmen ›

Studio Soluno

I denna film ser ni Mattias Ohde och Christian Hed berätta mer om vad svarsservice är och hur det fungerar.

Telefonpassning på era villkor

Välj vilken information vi ska lämna till de som ringer, om vi ska koppla samtal och till vilka nummer. Välj om ni vill att vi ska direktkoppla eller avisera samtalen innan de kopplas, om ni vill ha notifieringar och på vilket sätt.

Ingen faktura denna månad heller, vad skönt!

Med svarsservice som fallback så fångar ni upp de samtal ni inte hinner med och ni får stenkoll på om ni hinner med allt eller inte. Annars blir det lätt ett mörkertal.

Komplett telefonisttjänst

Information i realtid

En leverantör - en faktura

Missa aldrig mer ett viktigt samtal

Missa aldrig mer ett viktigt samtal

I dag förväntar sig en kund snabba svar och bra service. Alltså är företag som ger dem det mer lönsamma och har nöjdare kunder. Vi hjälper till när tiden blir knapp och ni inte själva har möjlighet. Och vi svarar dygnet runt, året om, så att ni kan fokusera och prioritera annat utan att behöva oroa er för missade samtal.

Fyra fördelar med svarsservice

  • Komplett telefonisttjänst
  • Information i realtid
  • Enkelt att ändra i ett gränssnitt
  • En leverantör – en faktura

Vanliga frågor om Svarsservice

Vad menas med att Svarsservice är integrerad med växeln?

Att svarsservice är integrerad med växeln betyder att våra telefonister har tillgång till samma information som dina egna anställda. Inlagda statushänvisningar syns därför hos telefonisten så denne inte kopplar ett samtal vidare till en person som exempelvis är sjuk, på semester eller upptagen.

Kostar det något när Svarsservice inte används?

Det finns olika prisplaner för vår svarsservice. Har du en lite högre månadskostnad så blir varje omhändertaget samtal billigare. Detta passar företag som har många samtal som går över till svarsservice. Du kan även välja att inte ha någon månadskostnad alls, då kostar tjänsten enbart för varje besvarat samtal. Har du då inga samtal som gått vidare till svarsservice utgår heller ingen kostnad.

Hur många missade samtal har företag i snitt på sina svarsgrupper?

Vi har sett att företag i snitt missar 18% av sina inkommande samtal. Det är alltså 18% av de potentiella kunderna som inte fick hjälp, som kanske inte genomförde sitt köp eller som kanske vände sig till en konkurrent. Genom att skaffa sig en svarsservice kan man se till att man aldrig mer missar ett viktigt samtal. Det lönar sig!

Kan jag styra vad agenterna svarar?

Ni kan välja vad agenterna ska svara när de hanterar era samtal så att det passar ert företags varumärke och framtoning. Våra professionella telefonister har tillgång till samma information som er egna personal och kan därmed ge ett yrkesmässigt och effektivt bemötande.

Kan jag enkelt se hur många samtal som kopplas vidare varje månad?

Vi levererar information om hur arbetet fortskrider i realtid. Ni kan därför löpande se hur många samtal som kopplas vidare till svarsservice.