Soluno Faktura

Här hittar du information om Solunos fakturor. Denna information uppdateras löpande.

Vi på Soluno kommer, under början på 2021, att byta ut vårt billingsystem. Vi behåller Svea som fakturadistributör men vår interna hantering kommer att ske via vårt nya billingsystem, MyBilling. På denna sida svarar vi på vanliga frågor gällande vårt nya billingsystem och vår fakturering.

Varför vi byter billingsystem

Varför vi byter billingsystem

Vi på Soluno vill kunna erbjuda våra kunder och partners den bästa servicen och detta gäller självklart i alla led. För att kunna förbättra och vidareutveckla vår service gällande billing, i den takt vi önskar, har vi därför valt att utveckla vårt eget billingsystem – MyBilling. Genom att själva äga och hantera vårt billingsystem så hoppas vi på att kunna skapa förutsättningar för att du som kund eller partner ska få en förstklassig billing-service.

Vanliga frågor om Solunos Fakturor

Behöver jag som kund ändra något i och med bytet av billingsystem?

Eftersom vi har kvar samma fakturadistributör, Svea Ekonomi, så kommer det mesta vara sig likt. Den stora förändringen är att vi har tagit bort länken till fakturaspecifikationen och ersatt det med att ni som kund har möjlighet att välja en specificerad faktura. Standard kommer vara ospecificerad faktura, men om ni redan nu vet att ni vill ha en specificerad faktura skicka en beställning till faktura@soluno.se och ange kundnummer, organisationsnummer eller tidigare fakturanummer

Var hittar jag min fakturaspecifikation?

Du hittar din faktura och fakturaspecifikation i MySoluno. Om du saknar inlogg, kontakta din administratör. Beställning av specificerad faktura skickas till faktura@soluno.se, ange kundnummer, organisationsnummer eller tidigare fakturanummer.

Betalningsinformation

Vi kommer behålla samma betalningsinformation som tidigare då vi har kvar Svea Ekonomi som fakturadistributör.

Bankgiro:          393-7588
Plusgiro:            4168101-6
IBAN:                 SE10 9500 0099 6042 4168 1016
Swift/BIC:         NDEASESS

Hur får jag inlogg till MySoluno?

För att kunna logga in på MySoluno måste du vara administratör för er företagsväxel. Om du inte har de rättigheterna så kan den eller de, som redan idag är administratör i er organisation, göra dig till administratör direkt i MySoluno.

Er administratör kan surfa in på MySoluno, välj fliken Användare, klicka på ikonen för att redigera användare (till höger), bocka sedan i valet Administratör. Klicka sedan på Spara.

Se exempelfakturor

Här kan ni se exempel på hur våra ospecificerade fakturor samt våra specificerade fakturor ser ut. Vill du ha en specificerad faktura så måste du beställa detta till faktura@soluno.se. Självklart kostar det inget extra.

 

 

Räkna ut ditt pris
CO Neutral website