Blogg

Vår OPEN MIND:ER Ludwig Rydin

Namn:  Ludwig Rydin Smeknamn:  Ludde, Paddy Avdelning: Partneravdelningen Roll: Visitkortet säger Partner Manager, vilket inte är långt från sanningen! 4 Snabba Mjölk eller socker i kaffet? Nej Mjukisbyxor eller kostym? Jag är ingen vilde. Kostym, naturligtvis. Hårdrock eller country? Hård countryrock Matlåda eller lunch ute? Jag hade matlåda en gång! 2011, tror jag det var. Rollen … Läs mer

6 iPhone-inställningar du borde stänga av

Du som har iPhone kanske redan vet att det finns massa olika inställningar som man kan välja att ha igång i bakgrunden utan det märks. Detta kan vara saker så som platsbaserade tjänster eller appar som automatiskt uppdateras. Även om vissa av dessa är superbra att ha så är det många tjänster som ligger och … Läs mer

En mobilsladd som kan hacka din dator

Vi blir allt mer misstänksamma mot teknik och allt vad det innebär. Fler och fler påstår att de känner sig övervakade av sina telefoner och litar mindre på saker de läser eller ser på internet. Och här kommer ännu en anledning att stressa upp sig (härligt va?!). Det har nämligen släppts en mobilsladd som kan … Läs mer

Skapa motivation hos dina medarbetare under sommarsäsongen

Alla har vid något tillfälle känt av hur motivationen lätt tryter under sommar- och semestermånaderna. Kanske räknar du ner dagarna till kommande semestern, eller så har du precis kommit tillbaka till en helt sprängfylld inbox. Hur som helst, att komma tillbaka till eller behålla drivkraften kan kännas extra tufft under sommaren. Så hur behåller och … Läs mer

7 tips för hålla dig produktiv och jobba på resande fot

Tack vare funktionell teknik och moderna verktyg för att samarbeta, är arbete idag sällan beroende av specifik plats. De flesta som jobbar idag gör det ofta på resande fot och kan samtidigt hantera dagliga arbetsuppgifter kombinerat med belastning av resande. Att inte vara bunden till en geografisk plats på kontoret för att fullfölja uppgifter är … Läs mer

8 tips för att bli proffs på videokonferens

Videokonferenser blir alltmer populära i företagsvärlden med möjligheten att effektivt samarbete i realtid med kollegor och externa parter, vart du än befinner dig! Detta bidrar till en modern och virtuell arbetsplats som inkluderar fildelning såväl som ett flertal andra integrerade och användbara tillägg. Att slippa långa resor för att möta klienter, partners eller en annan … Läs mer

3 vanliga anledningar till varför samtal bryts

Hallå? Kan du höra mig? Jag tror du försvann? Hallåååååå? Vi har nog alla upplevt det. Det där samtalet som bryts av vad som verkar vara en oförklarlig anledning. Ibland kan man helt enkelt ringa tillbaka och fortsätta samtalet och ibland får man vänta en stund. Men står du på E4:an efter en krock och … Läs mer

Landskoder – hur uppstod de och varför?

En landskod är det man knappar in för att ringa till ett annat land. +46 är landskoden till Sverige. Men hur kommer det sig att Sverige har just den siffran? När skapades landskoderna och vem bestämde vilka länder som skulle få vilka koder? Det tänkte vi ge svar på här. Varför skapade man landskoder? För … Läs mer

10 appar du bör ha inför din semester

Sommar, sol och… mobiltelefon? Det finns många appar som kan hjälpa dig under semestertider med allt från att hålla koll på vädret till att hitta gratis WiFi. Vi har listat apparna som vi tycker är ett ”must-have” i sommar. 1 Klart.se/Yr.no Sol, regn eller hagelstorm? I Sverige kan man inte alltid lita på sommarvädret. Därför … Läs mer

Vad är UCaaS egentligen?

Professionella behöver användbara medel för intern och extern kommunikation för att effektivisera arbete och bevara goda kundrelationer. Men hur gör man egentligen när det finns otaligt många olika medel såväl som fragmenterade plattformar? Svaret är UCaaS, och kanske redan nu känns en till förkortning i telekomdjungeln svårt att ta till sig, men oroa dig inte, … Läs mer

Håll mobilen säker på resan – 4 tips

Bedrägeri på nätet har ökat med ca 40% enligt SvD. Lägg detta i kombination med hur mycket viktiga funktioner vi har i våra telefoner. För att inte nämna all persondata dessa enheter innehåller. Då blir man snabbt medveten om vikten om att hålla telefonen säker när man är ute och reser i sommar. Det finns … Läs mer

4 vanor du som jobbar på distans borde ha

Det finns väldigt många fördelar med att jobba på distans. Siffror visar att personal har en högre produktivitet, stannar längre på samma arbetsplats och har en bättre balans mellan jobb och privatliv när de tillåts jobba från valfri plats. Men att jobba hemifrån kan också innebära sina egna utmaningar. Därför har vi listat 4 vanor … Läs mer

6 telefonregler som ALLA borde känna till

Det finns en del saker som man helt enkelt inte bör göra när det kommer att använda telefonen bland folk. Etikett-regler som inte bör överskridas. Vi har listat de viktigaste telefonreglerna du bör tänka på när det kommer till etikett. 1 Lägg undan telefonen på mötet Om mötet inte innebär en telefonkonferens så har telefonen … Läs mer

Vad är nätfiske och hur undviker man det?

Nätfiske, eller Phishing som det kallas på engelska, är ett sätt för cyberkriminella att försöka lura företag och privatpersoner via e-post. Ofta tar phishing form i att de skickar ett mail som ska se ut att komma från ett legitimt företag som frågar efter känslig information eller efter betalningar. Ofta finns länkar med som de … Läs mer

SolunoBC integreras mot Microsoft MS Teams/Lync Telephony

SolunoBC, den största operatörsoberoende UCaaS leverantören på den nordiska marknaden, lanserar en fullskalig integration mellan sin molnbaserade växeltjänst och Microsoft Teams för att vinna fler och större företag. Kombinationen av Solunos kraftfulla växelfunktionalitet och MS Teams som enda gränssnitt är något som länge varit efterfrågat. Att detta nu finns, dessutom i kombination med bättre användarvänlighet … Läs mer

4 fraser som man bör undvika att säga när man jobbar med support – och vad man kan säga istället

Kundservice är viktigt. Kundservice är viktigt. Kundservice är viktigt. Det går inte att påpekas nog. Då konkurrensen i nästan alla branscher blir allt hårdare blir kundservicen ett sätt för företag att differentiera sig. Självhjälpsportaler blir allt vanligare. Där kan kunder fråga botar och artificiell intelligens om hjälp eller lösa problem själva. Detta medför att den … Läs mer

Låt oss prata om bindningstider

Det är dags att prata lite om det här med bindningstider. Tänk att du köper ett par skor. Efter ett tag märker du att du inte är helt nöjd med dem. Kanske har de gått ur mode, kanske skaver de eller så funkade de bättre under en annan årstid. Då hade det varit helt galet om du … Läs mer