Blogg

Vad är bäst – internet via TV-kabel eller ADSL?

Medan många är extatiska över den supersnabba internetuppkopplingen som internetleverantörer kan erbjuda i och med fiber så tvingas desto fler inse att det är långt kvar till just deras kvarter får den typen av anslutning. För att kunna få njuta av den hastighet som fiber innebär måste speciella kablar grävas ner och anslutas direkt till … Läs mer

Se upp för bluffsamtal – robotsamtal

Har du någon gång blivit uppringd av ett nummer du inte känner igen och när du svarar är det ingen på andra sidan? Hade samtalet en annan landskod eller skedde samtalet kanske mitt i natten? Då har du troligen blivit utsatt för ett så kallat bluffsamtal. Fenomenet brukar även kallas för robotsamtal då det som … Läs mer

Framtiden av företagskommunikation – Vårt wholesale koncept

En spännande tid ligger framför oss fylld med snabb teknologisk utveckling som förändrar allt i våra dagliga liv, varav en är telekom. Telekom har genomgått en total 360-förändring när Cloud kommunikation tog fart på marknaden. Telefonin som historiskt varit svårhanterad såväl som svårförstådd blev plötsligt utbytt mot ett användarvänligt fenomen över internet. Detta har inte … Läs mer

Vår OPEN MIND:ER Mikaela Wilberg

Namn:  Mikaela Wilberg Smeknamn:  Mickis eller Ela Avdelning: Supportavdelningen Roll: Supporttekniker 4 Snabba Rock eller pop? Då får det blir pop. Mjukisbyxor eller kostym? Kostym är snyggt, men jag gillar bekvämlighet så säger nog Mjukisbyxor på denna. Monster eller Redbull? Redbull alla dagar i veckan! Matlåda eller lunch ute? Älskar sushi så det blir mycket äta lunch … Läs mer

Teams vs Slack – Vilket verktyg ligger steget före?

Effektiv kommunikation är essentiellt för alla företag. Det ideligen växande digitala sfären resulterar i ett flertal användbara verktyg och applikationer som kan uppfylla ditt teams krav. Slack och Teams är bland de största spelarna i internkontorens kommunikation med unik struktur som hjälper medarbetare kommunicera effektivt och snabbt i en organiserad plattform. Teams lanserades som en … Läs mer

NMT – första generationens mobiltelefoni

Idag tar vi våra mobiler för givet. Man slår ett nummer och vips så hamnar man hos den man sökte. Många av oss funderar nog inte mer på våra mobilsamtal än så. Men mycket av det vi tar för givet idag innebar stora problem förr. Första generationens mobiltelefoni Mobiltelefoner monterade i bilar har funnits länge, … Läs mer

4 misstag du gör med din telefon

Teknik ska bara fungera. Så är det! Och vi som specialiserat oss på telefoni för företag är ju extra måna om att våra kunders telefoner fungerar som de ska. Men ibland bidrar vi användare till att det inte blir helt rätt. Vi har listat 4 vanliga misstag som vi gör med våra telefoner. 1 Lämnar alla … Läs mer

SolunoBC rustar för fortsatt expansion

SolunoBC, den största operatörsoberoende UCaaS leverantören på den nordiska marknaden rustar nu på flera plan för fortsatt tillväxt. Soluno har på bara två år dubblat sin kundstock och fortsätter att expandera internationellt. Genom att fortsätta öka antalet samarbetspartners, implementera ny teknik, stärka upp management och investera i produktutveckling känner sig Soluno mer än förberedda på … Läs mer

SolunoBC utser ny CFO & CPO

SolunoBC, den snabbväxande operatörsoberoende UCaaS leverantören rustar nu framåt och stärker upp företagsledningen med Jasinta Rajan som Chief Financial Officer, och Johan Dalström som Chief Product Officer med omedelbar verkan.  Jasinta har en bred erfarenhet av finansiellt arbete inom den privata sektorn. Hon kommer att ansvara för bolagets övergripande ekonomi i form av finansiering, investeringar, … Läs mer

Vad är API och varför är det viktigt i telefoni för företag?

Vad är API? Nya annonseringar av API:er för operativsystem och appar framträder ständigt, men vad betyder det? Begreppet API är en förkortning av ”Application Programming Interface” som tillåter utvecklare att använda sig av plattformens implementation för att undvika att behöva koda allt från grunden. Ur ett brett perspektiv, erbjuder API:er möjlighet att undvika det tyngre … Läs mer

Vår OPEN MIND:ER Ludwig Rydin

Namn:  Ludwig Rydin Smeknamn:  Ludde, Paddy Avdelning: Partneravdelningen Roll: Visitkortet säger Partner Manager, vilket inte är långt från sanningen! 4 Snabba Mjölk eller socker i kaffet? Nej Mjukisbyxor eller kostym? Jag är ingen vilde. Kostym, naturligtvis. Hårdrock eller country? Hård countryrock Matlåda eller lunch ute? Jag hade matlåda en gång! 2011, tror jag det var. Rollen … Läs mer

6 iPhone-inställningar du borde stänga av

Du som har iPhone kanske redan vet att det finns massa olika inställningar som man kan välja att ha igång i bakgrunden utan det märks. Detta kan vara saker så som platsbaserade tjänster eller appar som automatiskt uppdateras. Även om vissa av dessa är superbra att ha så är det många tjänster som ligger och … Läs mer

En mobilsladd som kan hacka din dator

Vi blir allt mer misstänksamma mot teknik och allt vad det innebär. Fler och fler påstår att de känner sig övervakade av sina telefoner och litar mindre på saker de läser eller ser på internet. Och här kommer ännu en anledning att stressa upp sig (härligt va?!). Det har nämligen släppts en mobilsladd som kan … Läs mer

Skapa motivation hos dina medarbetare under sommarsäsongen

Alla har vid något tillfälle känt av hur motivationen lätt tryter under sommar- och semestermånaderna. Kanske räknar du ner dagarna till kommande semestern, eller så har du precis kommit tillbaka till en helt sprängfylld inbox. Hur som helst, att komma tillbaka till eller behålla drivkraften kan kännas extra tufft under sommaren. Så hur behåller och … Läs mer

7 tips för hålla dig produktiv och jobba på resande fot

Tack vare funktionell teknik och moderna verktyg för att samarbeta, är arbete idag sällan beroende av specifik plats. De flesta som jobbar idag gör det ofta på resande fot och kan samtidigt hantera dagliga arbetsuppgifter kombinerat med belastning av resande. Att inte vara bunden till en geografisk plats på kontoret för att fullfölja uppgifter är … Läs mer

Hur hanterar man kunder och kritik på sociala medier?

Alla företagare vill se positiv respons och engagemang i företaget. Dock lämnar dagens digitala och transparenta samhälle företag oundvikligt blottade för negativ kritik. Att ignorera det är helt enkelt inte möjligt, och kan till och med göra det värre. Men att bara besvara kritiken räcker inte riktigt till, du måste vara strategisk och snabb! Hur … Läs mer