Blogg

8 egenskaper som en kundservice-agent borde ha

Agenter inom kundservice och support har en avgörande roll i kundens upplevelse av ett företag och dess tjänster. Att ha en god kundservice är så extremt viktigt och värdet är för stort för att riskera kundrelationen genom att anställa agenter utan lämpliga egenskaper eftersom en felrekrytering kan leda till förlorade kunder. Och det är ingen … Läs mer

Telefoni som talar med ditt CRM-system

89% av alla företag förväntas snart tävla mot varandra baserat på en enda parameter – kundupplevelsen. Dagens samhälle svämmar över med information och har du inte tillgång till detaljerad information om dina kunder kan du lätt hamna på efterkälken jämfört med dina konkurrenter. För att motverka ett sådant förlopp har många företag idag investerat i … Läs mer

SolunoBC går samman med nederländska CallHosted för att växa sina molntjänster internationellt

Soluno är idag den största operatörsoberoende UCaas leverantören på den nordiska marknaden, och går nu samman med nederländska CallHosted. CallHosted är idag en etablerad Cloud Communications aktör på den holländska marknaden. Samgåendet med CallHosted innebär att bolagen tillsammans stärker sitt internationella wholesale koncept.   Soluno förvärvar CallHosted och dess majoritetsägare återinvesterar i SolunoBC. Paul Smissaert … Läs mer

Hur fungerar ett SIM-kort?

Förr i tiden hade telefoner fysiska kablar för att kunna koppla ihop samtal med varandra. Detta gällde oavsett om du ringde ett samtal till andra sidan världen eller om du hade kopplat ihop två plåtburkar med en bit snöre för att kunna prata med grannen genom sovrumsfönstret. Så fort du hade knappat in ett telefonnummer … Läs mer

Att jobba på distans är inte det samma som att jobba ensam

Vi ser en tydlig förändring i arbetsklimatet idag. 8-17 på kontoret är inte längre en självklar standard för dem som jobbar på kontor. Det blir allt vanligare att företag jobbar med ambulerande arbetsplatser och ABW (activity based working) där personalen uppmuntras att arbeta där det passar både dem och arbetsuppgiften bäst. Många finner en stor … Läs mer

Hur kan din röst höras genom telefonen?

Vi tar telefonen för givet idag. Att kunna tala med en person på andra sidan jorden, när vi vill, är för oss en självklarhet. Men har du någonsin funderat på hur det fungerar egentligen? Hur kan din röst färdas till andra sidan jorden på nolltid? Nedan har vi försökt förklara det på ett så simpelt … Läs mer

VoIP och IP-telefoni – är det samma sak?

Många personer blandar ihop termerna VoIP och IP-telefoni eller tror att orden betyder samma sak. Men är det verkligen så? Nej, inte riktigt. För att uttrycka det enkelt så är VoIP bara en del av IP-telefoni. VoIP är en typ av IP-telefoni Det kan låta lite förvirrande men eftersom ordet ”telefoni” avser telefoner kan vi … Läs mer

Håll virtuella möten som ett riktigt proffs

Virtuella möten har länge haft en dålig klang kopplat till sig. Det har varit något som ofta har känts lite tidskrävande och ineffektivt. Men med dagens nya hjälpmedel, så som MiTeam eller Skype for Business, kan virtuella möten vara väldigt värdefulla. Utöver att de är effektiva både när det gäller tid och pengar så är … Läs mer

Varför företag behöver VoIP

Vi ser en markant ökning av företag som lämnar den fasta telefoni och går över till molnbaserad företagstelefoni. Med en molnbaserad växel kan företag öka sin effektivitet samtidigt som de minskar sina telefonikostnader markant jämfört med om de har en fast växel. VoIP, Voice over Internet Protocol, är en teknik som gör det möjligt för … Läs mer

Vad är en softphone egentligen?

Softphone – du har säkert hört uttrycket förut. Det är nämligen ett ord man hör allt oftare på företagares läppar. Speciellt då allt som har med VoIP och IP-telefoni att göra är väldigt populärt just nu. Men vad är det egentligen? Som du säkert kan urskönja från namnet så har det med telefoni att göra. … Läs mer