Vår OPEN MIND:ER Ludwig Rydin

  1. Namn:  Ludwig Rydin
  2. Smeknamn:  Ludde, Paddy
  3. Avdelning: Partneravdelningen
  4. Roll: Visitkortet säger Partner Manager, vilket inte är långt från sanningen!

4 Snabba

  1. Mjölk eller socker i kaffet? Nej
  2. Mjukisbyxor eller kostym? Jag är ingen vilde. Kostym, naturligtvis.
  3. Hårdrock eller country? Hård countryrock
  4. Matlåda eller lunch ute? Jag hade matlåda en gång! 2011, tror jag det var.

Rollen och Soluno

  1. Vad gör du i din roll? Jag arbetar främst med försäljning av Solunos produkter och tjänster, i huvudsak genom våra grymma partners och återförsäljare som vi har runt om i hela landet. Det är en väldigt bred roll där man gör mycket mer än att ”bara sälja”, vilket är det stora nöjet med mitt jobb!
  2. Varför började du jobba på Soluno? Jag är oerhört förtjust i att kunna betala mina räkningar! Utöver det har jag historiskt jobbat inom telekom, på bolag som har samarbetat med Solus sedan 2011 och alltid gillat bolaget och dess kultur. När sedan sammanslagningen med uno var ett faktum så kände jag på mig att det kunde bli något stort och när en dörr öppnades så tvekade jag inte en sekund.
  3. Vad är det sjukaste du varit med om på jobbet? Klassificerad information. Jag kan berätta, men då vet du vad som händer…
  4. Vad ser du mest fram emot till hösten? Som tävlingsmänniska och säljare känns det enkelt at svara något i stil med ”att krossa mina och teamets mål”. Nog för att det låter klyschigt, men det ligger något i det. Jag har några väldigt fina affärer jag har jobbat med länge också, jag ser fram emot att slutföra några av dem.
  5. Vad driver dig mest i arbetsdagen? Här skulle det vara lätt att svara något klyschigt i stil med ”att göra det lilla extra för kunder och partners så att de alltid är glada och nöjda!” men det tänker jag inte skriva. Det har folk sagt förut. Vad som driver mig är det övergripande och långsiktiga målet. Att Soluno ska vara ett välmående, starkt och konkurrenskraftigt företag, en pionjär inom telekombranschen som ska vara det självklara valet för kunder och partners, både i Sverige och internationellt, när det kommer till telekomleverantör.
  6. Favoritkollega? Någon av mina 13 personligheter?
  7. Tips till nya på Soluno Våga fråga och var nyfiken. Lär dig hela bolaget, inte bara det du själv sysslar med.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *