Telefoni som talar med ditt CRM-system

89% av alla företag förväntas snart tävla mot varandra baserat på en enda parameter – kundupplevelsen. Dagens samhälle svämmar över med information och har du inte tillgång till detaljerad information om dina kunder kan du lätt hamna på efterkälken jämfört med dina konkurrenter.

För att motverka ett sådant förlopp har många företag idag investerat i CRM-system som ska hjälpa dem att samla in rätt data och driva försäljningen framåt. Att enbart införskaffa ett CRM-system är en sak men att lära sig att använda det på ett holistiskt sätt för att skapa en kraftfull företagskomponent är en annan.

Det är här som en integration mellan ert CRM-system och era växeltjänster kan bli avgörande för ert företag. Det kommer att ge er viktiga insikter om era kunder, hjälpa er ge bättre service och stänga ärenden snabbare.

Här kommer de mest framträdande fördelarna med att integrera ditt CRM-system med din telefoni.

Spåra dina kunders samtal på ett effektivt sätt

Det är viktigt för alla företag att upprätthålla ett bra förhållande med sina kunder. Men det kan utgöra ett problem när du inte vet vilken medarbetare som har haft en specifik konversation med en viss kund. Kortfattat så blir det svårt att identifiera precis vem som besvarade vilket samtal. Det är här som det kan bli extremt värdefullt att spåra kundsamtal. Med rätt CRM-integration kan rätt data enkelt överblickas och hanteras. På så sätt kan ni enkelt lokalisera kunder och agenter som är involverade i ett visst ärende. Något som i sin tur kan hjälpa er att utvärdera både när något riktigt bra eller när något gått snett. Dessutom hjälper det till att korta ner ärendetiden avsevärt.

En personlig känsla för kunden

Många kunder är otåliga och blir irriterade när de måste upprepa sina ärenden till olika representanter på ditt företag. Genom att integrera CRM-system i din växel kan dina agenter enkelt se orderhistorik och tickets tillsammans med kundens profil. Detta kan hjälpa ditt företag att bygga en bättre och starkare relation då agenten kan ge kunden ett personligt bemötande direkt från start.

Allt där du behöver det

Det bästa med att integrera ditt CRM-system är att nu samlas allt där du behöver det. Viktig information om dina kunder finns tillgängliga i de system du jobbar i dagligen. Du ser direkt den viktigaste informationen om kunden i dina växeltjänster och genom ett enkelt knapptryck kan du öppna kundens kontaktkort i CRM-systemet för att få upp all information.

Vi kan integrera med ditt CRM-system

På Soluno har vi integrerat flertalet av våra egenutvecklade tjänster med en mängd kända CRM-system, exempelvis Upsales, Zendesk, Salesforce och Hubspot. Exempel på tjänster som vi kan integrera är Who’s Calling, Callboard, Web Callback och Virtual Phone Q. Vi har även kopplat ihop vissa tjänster med informationssiter så som hitta.se och eniro.se. På så sätt kan även företag utan eget CRM-system fä en bättre inblick gällande sina inringande kontakter. Vi är självklart öppna för att skapa integrationer mot nya CRM-system och skapar nya kopplingar hela tiden.

Är du intresserad av att integrera ert CRM-system med er Soluno-växel? Eller vill du kanske bara veta mer om vad vi kan göra för att effektivisera er kundkontakt? Kontakta oss idag så hjälper vi dig vidare.

Vill du hellre bli uppringd? Fyll i kontaktformuläret på vår kontaktsida så ringer någon av våra kunniga rådgivare upp dig.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *