Hur ändrar jag växelns öppettider?
För att förändra öppettider i svarsgrupper / distributionsgrupper kan man använda schemafunktionen i växeln och för detta krävs det att man är schemaadministratör och har rättigheter att göra förändringar i företagets växel (användaren ska vara med i en grupp som har schema rättigheter under ”Användargrupper”).
Surfa in på tele.unotelefoni.se och logga in med dina användaruppgifter. Gå därefter till ”Användarvy” och välj ”Scheman”. Här visas namn, nummer och grupptyp.
När man klickat på en grupp att administrera kommer nedan ruta upp, här gör du inställningar för den specifika gruppen.
- Om man vill stänga gruppen en specifik dag trycker man på lägg till, namnger händelsen och anger om den ska upprepas (går tex att använda för öppettiderna om man väljer per vecka.)
- Om den ska gälla mellan ett datumintervall fyller man i datumintervallet och från tiden och till tiden som den ska gälla.
- Välj meddelande om det ska spelas ett och vad som ska hända i gruppen under perioden. Tryck därefter på spara för att förändringarna ska träda i kraft.
Surfa in på tele.unotelefoni.se och logga in med dina användaruppgifter. Gå därefter till ”Användarvy” och välj ”Scheman”. Här visas namn, nummer och grupptyp.
När man klickat på en grupp att administrera kommer nedan ruta upp, här gör du inställningar för den specifika gruppen.
- Om man vill stänga gruppen en specifik dag trycker man på lägg till, namnger händelsen och anger om den ska upprepas (går tex att använda för öppettiderna om man väljer per vecka.)
- Om den ska gälla mellan ett datumintervall fyller man i datumintervallet och från tiden och till tiden som den ska gälla.
- Välj meddelande om det ska spelas ett och vad som ska hända i gruppen under perioden. Tryck därefter på spara för att förändringarna ska träda i kraft.