Soluno lanserar MyUser – en användarportal

När man som användare får mer koll och kontroll på sina tjänster så får man ut mer av dem, samtidigt som det blir roligare att använda dem.

Från den premissen utgick vi, när vi skapade MyUser; ett gränssnitt där våra slutanvändare kan hantera sitt eget växelkonto.

En portal för administratörer och en för användare

Vi har under en längre tid utvecklat MySoluno, Solunos egen Self Service-portal. MySoluno är en portal där man, bland annat, kan administrera företagets växel, användare och abonnemang. Dock är detta enbart en portal för de som har administrativa rättigheter. Detta av förklarliga skäl, då man ska ha rätt behörigheter för att kunna göra beställningar och ändringar i företagets växel.

MyUser, där emot, kan alla använda. I ett lekfullt och användarvänligt gränssnitt kan man hantera de absolut vanligaste funktionerna, på ett enkelt och intuitivt sätt.

MyUser är till för användaren

Tjänsten är alltså ett webbaserat gränssnitt, där du som kund kan hantera och administrera ditt användarkonto, dina enheter och se dina eventuella add-on-tjänster. Det kvittar om du har vår Mobilapp, Softphone eller en bordstelefon, tjänsten är tillgänglig för dig oavsett.

Du hittar MyUser här:
myuser.soluno.se

Logga in med dina vanliga växeluppgifter.

Vad kan man göra i MyUser?

I MyUser hanterar du några av de vanligaste funktionerna för ditt användarkonto. Du kan exempelvis se hur mycket data du har förbrukat, du kan välja ditt samtals-ID eller din hänvisning och du kan logga in och ut ur de svarsgrupper du tillhör.

Skulle du exempelvis tappa bort din mobiltelefon kan du, från MyUser, spärra ditt SIM-kort. Och har du glömt din PIN- eller PUK-kod så kan du återfå dem här. Dessutom kan lyssna på dina röstmeddelanden, direkt från gränssnittet.

Utöver det så kan du få installationsuppgifter för vår mobilapp och Softphone, om du exempelvis har bytt dator eller mobil.

Vi hoppas att du som Soluno-användare kommer att uppskatta funktionerna som tjänsten ger. Och som vanligt, har du frågor och funderingar, så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Av Elin Gunnarsson
Content Manager
I en tid av "det måste hända nu" är det av yttersta vikt att ha rätt kommunikationslösningar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *