Soluno lanserar MyAcademy för att påskynda tillväxt och kundnöjdhet

Soluno, en av de ledande UCaaS-leverantörerna i Europa, tillkännager lanseringen av MyAcademy, en ny interaktiv inlärningsplattform.

 

Lanseringen av MyAcademy är en viktig del av Solunos övergripande strategi. UCaaS-tjänsteleverantören expanderar i Europa med ett Wholesale-first-koncept och arbetar ständigt med innovation för att hålla sig i framkant på en konkurrenskraftig marknad. MyAcademy gör det lättare för partners att arbeta med Soluno, samtidigt som Soluno får möjlighet att erbjuda snabbare distribution av ny och relevant information till olika kanaler. Soluno tror att ett öppet sinne för utbildning kommer att öka alla parters möjligheter.

Alla utbildningsprogram är tillgängliga utan kostnad. Detta för att förse partners med kunskap, bästa praxis och kompetensutveckling då Soluno avser att bidra till partners framgång och kundnöjdhet.

”Lanseringen av MyAcademy är ytterligare ett steg i att förenkla vår bransch. Vi vill hjälpa våra partners att återupptäcka glädjen i lärandet. Kunskap och bästa praxis är ofta kritiska orsaker till att vinna fler affärer och effektivisera processer. Deltagarna lär sig hur man på bästa sätt använder våra produkter, på kortast möjliga tid. Jag är övertygad om att denna plattform kommer att visa sig vara en ovärderlig resurs för både partners och personal under de kommande åren”, säger Christian Hed, marknadschef på Soluno.

MyAcademy gör det möjligt för partners att bekanta sig med Solunos produktportfölj i sin egen takt och vid en tidpunkt som de själva väljer. Användare får tillgång till praktisk information samt expertinnehåll, allt tydligt förmedlat i ett interaktivt format online, kombinerat med traditionella klassrumssessioner. Förutom detaljerade instruktioner och användbara tips kan användare enkelt söka efter ämnen och nyckelord.

Tillgängligt för partners i februari 2021

Under de senaste åtta månaderna har Soluno arbetat intensivt med att producera kurskataloger som innehåller alla Solunos produkter och tjänster. Soluno kommer dessutom fortsätta att utveckla, uppdatera och lägga till nya kurser framöver. Partners kommer att ha tillgång till relevant material och specifika kurser anpassade till deras erbjudanden och marknader. Solunos framgångsrecept bygger på en partnerstrategi som innebär att arbeta med de mest välutbildade och progressiva teamen och partnerna i Europa. Partners kommer att få tillgång till plattformen i februari 2021.

För mer information, kontaktuppgifter:

Christian Hed, CMO Soluno, +46 (0) 8-562 696 03, Christian.hed@soluno.com

Om Soluno

Soluno är en av de ledande UCaaS-leverantörerna i Europa med över 200,000 användare i molnet. Vi driver framtiden för affärskommunikation genom att erbjuda ett mobile-first-koncept genom Wholesalepartners i Europa. För mer information om Soluno, besök www.soluno.se och följ oss på LinkedIn.

 

Av Christian Hed
CMO
Driving the future of business communication

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CO Neutral website