Rekrytering och bemanning

Skapa rörlighet och flexibilitet hos medarbetarna och få effektivare kommunikation både internt och externt med en telefonilösning som är optimerad för bemanning och rekrytering.

Telefoni som är optimerad
för bemanning och rekrytering

Inom rekrytering och bemanning ser vi ett tydligt behov av att skapa rörlighet hos personalen och samtidigt effektivisera kommunikationen både internt och externt. Vi på Soluno har, tillsammans med organisationer och företag som är aktiva inom branschen, tagit fram en lösning som ska öka både produktiviteten och lönsamheten inom dessa verksamhetsområden.

Soluno har visats sig vara en utmärkt tjänst, den skapar en transparens i organisationen som gör det möjligt att nå varandra med större träffsäkerhet och med minskat antal felkopplingar. Tack vare Soluno har vi kunnat göra vårt erbjudande ännu bättre, vilket i mina ögon det bästa betyget.

Robert Kerje
Partner & grundare, Human Capital

Valet av leverantör gick till Soluno BC då de har bredden att vara den kompletta leverantören för företagets alla telefonilösningar oavsett om det gäller mobiltelefoner, fasta telefoner eller själva växeln. Jag kan verkligen rekommendera alla företag som har behov av en professionell telefonilösning att först lyssna med Soluno BC.

Fredrik Weisten
VD, Retail Knowledge

Vi har använt Soluno i snart 4 år. Vi är nöjda med det säljaren lovat kontra leveransen vi fått, supporten är dessutom snabb på att återkoppla och kunnig!

Filip Nilsson
VD, Workwide AB

En rörlig arbetsplats kräver mer inom teknik

Allt fler företag som jobbar inom bemanning och rekrytering anpassar sina arbetsplatser enligt ABW (Activity Based Workplace). Istället för att arbetet utförs vid ett specifikt skrivbord uppmanas medarbetare att genomföra sina uppgifter på den plats som är bäst lämpad för både dem och uppgiften. Ett arbetssätt som blir mer och mer populärt bland både medarbetare och arbetsgivare. För att kunna skapa en framgångsrik ABW-anpassad arbetsplats krävs det dock mer inom teknik och kommunikation för att behålla produktiviteten kollegor emellan.

Genom att kombinera vår mobilapp med en softphone (telefonen integrerad i datorn) kan medarbetaren enkelt jobba från valfri plats och hantera samtal både via mobilen och datorn. Från dessa applikationer kan ni självklart ringa, SMS:a och koppla samtal. Dessutom finns fler samarbetsverktyg inbygga så som chatt, telefonkonferens, videokonferens samt delning av filer.

Se livestatistik och få rapporter

Se livestatistik och få rapporter

Att kunna se statistik live samt att få detaljerade rapporter är något som kan hjälpa till att öka effektiviteten markant inom rekrytering och bemanning. Soluno har tagit fram flertalet tjänster som ska hjälpa ditt företag att kunna bevaka och följa upp viktiga mönster inom kommunikationen.

Med tjänsten Reports kan du analysera och följa upp företagets kommunikationsmönster via ett enkelt och kraftfullt gränssnitt.

Studio Soluno om Reports
Play video
Spela film ›

Studio Soluno om Reports

Med systemet kan du skapa rapporter som är anpassade för din verksamhet, dina önskemål och behov. I denna film ser du Solunos VD Mattias Ohde tillsammans med marknads- och säljchef Christian Hed berätta mer om tjänsten.

Få stenkoll på inkommande samtal

Få stenkoll på inkommande samtal

Imponera på kunder och hantera potentiella rekryteringar på ett effektivt sätt genom att få full koll på era inkommande samtal. Med tjänsten Who’s Calling kopplas er växel ihop med ert CRM-system eller med informationssidor så som hitta.se för att kunna ge dig och dina kollegor maximal information om kontakten – redan innan samtalet är besvarat.

Studio Soluno om Who’s Calling
Play video
Spela filmen ›

Studio Soluno om Who’s Calling

Klicka på filmen för att se vår VD Mattias Ohde tillsammans med marknad- och säljchefen Christian Hed förklara mer om tjänsten Who’s Calling.

Callboard

Callboard

Vi har även Callboard där du i realtid kan följa både inkommande och utgående samtal. Här kan du enkelt mäta hur personalen presterar genom att se topplistor och olika statistikboxar.

Öka antalet inkommande leads

Öka antalet inkommande leads

Rekryteringsbranschen är under stor konkurrens och att vara på tårna kring sina potentiella kunder är extremt viktigt idag. Att vara långsam med återkoppling håller helt enkelt inte och kunden är sällan villig att arbeta speciellt hårt för att få kontakt med ditt företag. Är det inte enkelt väljer denne istället en konkurrent. Med vår tjänst Web Callback har vi förenklat för kunden att få kontakt med just ditt företag. Genom en så kallad widget på er hemsida kan kunden enkelt fylla i sitt telefonnummer och när denna önskar bli uppringd, antingen direkt eller vid ett specifikt klockslag. Tjänsten hanterar sedan uppringningen mellan er och kunden så att ni får kontakt på utsatt tid. Lättare än så blir det inte.

Studio Soluno om Webb Callback
Play video
Spela filmen ›

Studio Soluno om Webb Callback

Här ser du när vår sälj- och marknadschef Christian Hed tillsammans med vår VD Mattias Ohde pratar om hur Web Callback fungerar.

Fler kringtjänster som kan passa er

Utöver de ovan nämnda tjänsterna har vi mängder av andra tjänster som skulle kunna sätta just ditt företag före konkurrenterna. Vill du veta mer om vad vi på Soluno kan göra för er? Fyll i kontaktformuläret nedan så kontaktar någon av våra kunniga rådgivare dig.