Nu kan du planera bemanning i VPQ

Virtual Phone Q är en lösning för att ge kunder valmöjligheten att bli återuppringda när belastningen på telefonin är hög, istället för att de ska behöva vänta kvar i telefonen tills en agent blir tillgänglig.

Nu har tjänsten fått en ny funktion, nämligen bemanningshantering.

Tidigare har bemanningen endast räknats ut utifrån antalet tillgängliga agenter. Med bemanningsplanering har tjänsten blivit mer precis. Nu kan du välja exakt vilka öppettider du vill ha, om du exempelvis vill ha lunchstängt eller stänga återuppringningsfunktionen under specifika tider på dygnet.

Du kan enkelt välja att olika många agenter ska vara tillgängliga under olika tider på dygnet. Har du exempelvis högt tryck under förmiddagen kanske du avsätter fler agenter att hantera återuppringningen under den tiden. Nu kan du alltså specificera detta direkt i VPQ.

Du kan även ställa in olika långa tidsintervall för val av återuppringning under olika tider på dygnet. På morgonen kanske du vill ha 15 minuter mellan varje tidsslott medan du på eftermiddagen hellre har 20 minuter. Detta kan du nu enkelt sälla in och planera helt efter ditt företags unika behov.

Denna nya funktion blir automatiskt tillgänglig både för våra egna kunder och våra partners, och ingår i bastjänsten.

Vill du veta mer om Virtual Phone Q? Läs mer här:

Virtual Phone Q

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *