Upsales

Integrera din växel med Upsales för att få ut maximalt av dina kringtjänster.

Om Upsales

Om Upsales

Upsales grundades i Sverige år 2003 av Daniel Wikberg. Upsales är ett populärt CRM-verktyg men många smarta funktioner. Förutom att säljteamet kan hantera sina affärer i systemet kan du även bygga fullskaliga marketing automation system och sedan mäta allt detta i deras analysverktyg.

Integrera mot Upsales

Få ut mer av dina kringtjänster genom att integrera dem mot Upsales. Eftersom integrationen gör att våra tjänster kan göra uppslag i Upsales får du bättre koll på hur dina kunder kontaktar din organisation. Dina agenter och säljare får viktig information om kunden, redan innan kontakten är etablerad.

Enkelt att komma igång

Det är lätt att komma igång med integrationen mellan Upsales och Solunos kringtjänster. All information som Upsales behöver för att etablera integrationen tillhandahålls av våra supporttekniker. Ingen teknisk kunskap krävs från er sida. Allt som krävs är ert Upsales ID och en token, som Upsales support kan hjälpa er med.

Vi kan använda Upsales som datakälla vid inkommande samtal eller så kan ni söka efter era växelkontakter i Upsales.

Hur integrerar Soluno med Upsales?

De tjänster som integrerar med Upsales hämtar den information som finns om kunderna via ett API. Fälten som tjänsterna hämtar via APIt från Upsales måste ha en relation till kontakten man får match på. Så när tjänsten får en matchning på en kontakt kan API hämta värden på organisationen vederbörande tillhör, personens kontaktfält och dennes medkontakter i organisationen. Man kan även se saker som värdet på deras senaste order eller liknande. Man kan öppna kontakten direkt i Upsales från våra tjänster om man fördrar att jobba där.

Idag är följande produkter integrerade med Upsales

Callboard
Who’s Calling
Virtual Phone Q
Web Callback