MY TITLE
The studio was filled with the rich odour of roses, and when the light summer wind stirred amidst the trees of the garden, there came through the open door the heavy scent of the lilac, or the more delicate perfume of the pink-flowering thorn.
Active/Resolved
Planerat/Kommande
Pågående

ert

Sköndal
Göteborg
Mobilapp
Softphone

ert

Tele2
Telenor
Tre
Telia
Soluno

Add-ons

MySoluno
Ad-koppling
Svarsservice
Utländska nummer
Teams Telephony
Contact Center
Reports
Call recording
Callboard
Wallboard
Conference call
Calendar Sync
Virtual Phonebook
MiTeam
Web Callback
Virtual Phone Q
Whos’s Calling

Integrationer

Go Communicator
Kalix tele24
Aurora teleQ
Bank-ID
Exchange
G Suite
Teams
Slack
Hubspot
Freshsales
Pipedrive
Freshdesk
Lime CRM
Upsales
Zendesk
Salesforce

ert

Inget att rapportera

2021-02-12 #Permalink

Uppdatering 5.1.2

Den nya plattformsuppdateringen till 5.1 patch 2.0 kommer installeras den 21a februari vid 06:00 och kommer att vara färdig den 22a februari. Patchen kommer innehålla bugg-fixar gällande APIer, MiTeam, BCSen och hårdvara.

API
De nya API:erna stödjer endast JSON version 2.0-format eftersom stöd för XML och legacy-JSON kommer att tas bort.

MiTeam
MiTeam larmar inte längre när användare tas bort från MiTeam-collaboration. Organisationer kan ha inaktiverats på MiTeam-samarbetsservern, även om de har fått en giltig licens. Problemet uppstår när en licens är inaktiverad och senare återaktiverad.

BCS
När en uppringare mappas till en extern kontakt tilldelas uppringaren nu ett namn.

Det går nu att aktivera 2FactorAuthentication på organisation, när man tidigare tryckte på Apply visas ett popup-meddelande som anger att begäran misslyckades.

När ett samtal anländer till ett ACD-nummer, med ett stängt schema och en uppmaning, skulle samtalet visas som obesvarat med kötid.

När vi försökte skapa en utgående samtalsdirigeringsregel med ett nummer utanför organisationens nummerintervall var det visade felet mycket generiskt och specificerade inte varför numret var ogiltigt.

Framtida synkronisering av närvaro misslyckades med vissa Exchange-versioner när vissa tidsstämplar användes på grund av tidsmässig felaktighet.

Samtal till IVR som skickas till en ACD-grupp inkluderar inte vidarekopplade av information i vissa scenarier.

En synkroniserad framtida närvaro i kalendern slutade att ändra användarens aktivitet i samband med ett Null Pointer Exception, d.v.s. en närvaro som inte pekade på någonting.

Hårdvara
När en skrivbordstelefonmodell som inte stöds ingår i en organisation uppstod ett internt serverfel när du öppnade den via enheter och sedan sidan SIP-telefoner. Syftet med att visa modeller som inte stöds är att markera telefonen för borttagning.

2020-12-18 #Permalink

Nya funktioner i Who's Calling

Under hösten har vi arbetat på att lägga till nya funktioner i Who’s Calling.

Dessa funktioner är tillgängliga i tools admin-gränssnittet från och med den 17e dec, 2020. Alla nya funktioner kräver konfiguration för att träda i kraft så ingen kommer få uppdateringarna i aktiv tjänst automatiskt, en soluno- eller partneranställd måste först aktivera dessa funktioner.

De nya funktionerna är:

  • Ett mer tillförlitligt sätt att visa bilder på kollegor i Who’s Calling fönstret. Detta innebär snabbare laddtider och att bilden centreras i bildramen.
  • Nya CRM-system som stöds:
    • Topdesk ITSM
    • Freshservice
    • Båda dessa CRM-system har stöd för att hitta data för aktuellt nummer och visa informationen i Who’s Calling-fönstret.
      Båda stödjer också en knapp vid träff för att öppna aktuellt kundkort i CRM:
  • Egna knappar (Custom Buttons)
    • En organisation kan nu välja att göra egna knappar som öppnar valfria länkar i browser. Kan till exempel användas för att lätt nå arbetsverktyg eller tillsammans med den nya funktionen “placeholders” för att öppna dynamiska länkar
  • Egna boxar (Custom Boxes)
    • Innehållet som visas i Who’s Calling popupfönstret definieras av vilka boxar som valts. Nu kan en organisation definiera egna boxar genom att länka innehåll som sedan visas i Who’s Calling.
  • Placerholders (variabler)
    • Med hjälp av placeholders går det skapa dynamiska länkar för att använda med egna knappar och boxar. Variablerna hämtar data från samtalet och populerar länken. På så sätt kan tex en egen box visa innehåll från kundtjänstsystem aktuellt för just den kund som ringer.
2020-12-16 #Permalink

Uppgradering av Teams Telephony Appen

På torsdag kväll (17e) kommer vi byta ut den tillgängliga Teams Telephony Appen till version 1.1.8.

Appen kommer INTE uppdateras automatiskt hos kunder  som använder den. Detta pga av att vi lägger till en ny flik i applikationen (Organisationssida).

Den som vill använda de nya funktionerna behöver med andra ord ladda hem filen och göra om installationsprocessen. (Bifogat dokument).

Nytt för version 1.1.8 är:

·         Mobiltanpassat GUI

o    Det finns en uppsjö mobiler och vi kan inte garantera att allt ser rätt ut på alla modeller men vi har testat på en knippe iOS och Android och det ser betydligt bättre ut än innan. Bland annat slå bygger knappar/rader på lodrätt istället för horisontellt.

·         Organisationssida (Ny Tab)
Organisationssidan kommer samla funktioner som sträcker sig längre än den enskilda användare man är inloggad som. Vid den här releasen finns två funktioner på sidan.

o    Logga in/ut andra användare ur grupper.
Här kan man om man är “supervisor” för någon grupp, logga in och ur kollegor. Man ser även kollegornas hänvisningstatus. (från växeln)

o    Sätta en generell hänvisningsmappning som gäller för alla användare i organisationen.
Fungerar på samma sätt som den personliga mappningen med den skillnad att den blir default för användare som inte sätter någon egen mappning.

2020-12-11 #Permalink

Uppgradering av plattformen

Den 10e Januari kommer vi uppgradera plattformen i Sköndal till version 5.1.
Uppgraderingen innehåller många förbättringar men några av höjdpunkterna vi vill belysa är:

  • Möjlighet att få meddelande när röstbrevlådan är full.
  • Boka MiTeam-möten direkt i Outlook-kalendern i Office 365.
  • Stöd för ljud direkt över internet för MiTeam-möten. (Man behöver inte längre ringa med telefon in till ett möte om man sitter vid datorn.)
  • Möjlighet att sätta prioritering mellan köer/ACD/Attendant-grupper. (Ny kommersiell Licens)
  • Stöd för ny mjukvara för SNOM-telefoner.
  • Flera förbättringar av Premium Attendant.

Inför 5.1 vill vi påpeka att vissa beroende finns när det gäller app-versioner.

Softphone:

Krävs version 5.2.3 eller nyare

Android:

Krävs version 6.7 eller nyare

iOS:

Krävs version 6.7 eller senare

Används en äldre version kan den upphöra att fungera helt eller delvis efter uppgraderingen. Därför rekommenderar vi alla att uppgradera till aktuell version av programmen.

2020-10-28 #Permalink

Uppdatering av mobilapp

Inom kort så kommer vår mobilapp att uppdateras till 6.9.1 i App store.

Denna version löser problemet att appen kraschar när man vidarekopplar ett samtal.

2020-10-05 #Permalink

Uppdatering av mobilapp

Inom kort så kommer vår mobilapp att uppdateras till 6.9.0 i App store.

  • Genväg för att aktivera och avaktivera internetsamtal (VoIP) som nås genom att ”långtrycka” på appikonen på hemskärmen.
  • Designförändringar för att anpassa till iOS 13.
  • Stöd för landskapsläge i MiTeam.
2020-09-18 #Permalink

Uppdatering i Wallboard den 23e september

Uppdateringen innehåller nya funktioner som efterfrågats av kunder och partners.

  • Visuella notifieringar, dvs möjligheten att se direkt på Wallboarden om ett angivt larmvärde har överträtts.
  • Nu kan man se mätvärden för upp till 9 grupper samtidigt. Tidigare var det max 3 grupper.
  • Döpa skärmlayouter. För Plus-kunder var det svårt att hålla reda på vilken av de 10 skärmarna som användes till vad. Nu kan kunderna själva ange namn på varje skärm.
  • En klocka som kan ligga framme på Wallboarden. Givetvis är den valfri.
  • Larm-inställningar i samma gränssnitt. Larmen har flyttat från en egen sida till att ligga under inställningar i Wallboard. För att få rum med detta (och kommande funktioner) har inställningsfönstret växt och möblerats om.
2020-07-03 #Permalink

Uppdateringar i Callboard

Nya funktioner – Fler topplistor

Eftersom agentlistorna varit uppskattade ger vi nu kunderna möjligheten att välja bort samtalsfönstret och istället visa upp till fyra topplistor. Varje topplista kan dessutom visa ännu fler agenter samtidigt.

Under inställningar kan man välja om man vill ha samtalsfältet eller fler listor.

Visuellt – Bättre info om agenter

I topplistorna har vi nu tagit bort siffror och pokaler och istället lagt in agenters foton ifrån växeln.
Runt fotografierna finns nu även en ring som är grön om agenterna är tillgängliga och röd om de inte är det. Dessutom visas en telefonlur över bilden om agenten sitter i samtal. Placeringen av topplistorna har även justeras för att ligga i linje med statistikfälten under.

2019-12-03 #Permalink

Softphone med versionsnummer 5.2.1

Softphone med versionsnummer 5.2.1 är tillgänglig från och med 8/12 kl. 20.00

Denna version innehåller följande förbättringar:
  • Notifieringsförbättring där det tidigare kunde ligga notifieringar utan att något nytt innehåll fanns tillgängligt.
  • Bättre teckenstöd i Windows för specialtecken.
  • Sökförbättringar i SP i form av snabbare resultat samt förbättringar i Outlookintegrationen för att kunna söka även på mellannamn.
  • Grafiska justeringar där knappar ibland kunde försvinna under pågående samtal.

 

För Mac-användare som uppgraderat till Catalina, så kommer följande ruta dyka upp efter installationen.
  • För användare med Plantronics-headsets, så behöver man lägga till ett undantag för Softphone.
  • För användare som inte använder Plantronics-headsets, så kan man avvisa denna ruta.

 

 

2019-11-28 #Permalink

Ny funktion i VPQ

Utöver att Virtual Phone Q har byggts ihop med Web Callback så har även en ny funktion lagts till i VPQ. Nu kan agenter bekräfta om de kan ta emot callback-samtalet genom att trycka #1 eller #9. På så sätt ser vi till att samtal inte skickas till upptagna agenter utan kopplas vidare till en ledig agent. (Notera att man måste lyssna klart på meddelandet innan man bekräftar.)

Räkna ut ditt pris