IBM väljer chattverktyget Slack

För företag är det A och O att ha rätt samarbetsverktyg på plats. Detta för att kunna öka effektivitet och förenkla vardagsprocesser för de anställda. Olika företag har olika behov kring dessa verktyg och det finns inte ett enskilt alternativ som passar alla. Något som kan ha påverkat att utbudet av denna typ av tjänst är ganska brett i dagsläget.

IBM väljer Slack

Nättidningen Business Insider gick den 10 februari, 2020, ut med att IBM nu har gjort sitt val av samarbetsverktyg. Det var företaget Slack som fick äran att facilitera de anställda på IBM med sina tjänster.

IBM ska ha jobbat med Slack som verktyg sedan 2014, dock i mindre skala. Då var det ett antal av deras ingenjörer använde tjänsten. När Slack sedan släppte sin anpassning för större företag, Enterprise Grid, så växte IBMs användning. Något som kanske har varit en påverkade faktor i valet om att behålla Slack som verktyg. I och med detta beslutet så blir IBM en av Slacks största kunder.

För Slack är detta en stor vinst och detta visar på att de kan stå sig mot de stora konkurrenterna så som Microsoft.

IBM Slack

Företag vill kunna bestämma själva

På Soluno ser vi detta som ett bevis på att företag vill kunna handplocka sina företagsapplikationer för att få alla system att samarbeta sömlöst.

Olika företag har olika behov, något som gör det svårt för en enskild tjänst att bli det självklara valet för alla. Ingen kan vara bäst för allt. Något som vi förstår även påverkar Solunos typ av tjänst. Det är viktigt för framtidens moln-kommunikation att kunna låta sina kunder plocka russinen ur kakan och välja det som passar kundens behov på bästa sätt.

Soluno jobbar ständigt med att öka vårt utbud för att kunna tillgodose ett brett behov från olika typer av företag. Vissa tjänster utvecklar vi själva men självklart förstår vi att det finns mycket att vinna i att ta rygg på ledande leverantörer och istället integrera mot dem. Vi har redan idag en bred portfölj med integrationer mot över 50 olika applikationer men vi är långt ifrån nöjda där. Vi fortsätter vårt arbete framåt och jobbar vidare med att integrera vår molnbaserade företagstelefoni för att skapa en så komplett upplevelse för våra kunder som möjligt.

Av Elin Gunnarsson
Content Manager
I en tid av "det måste hända nu" är det av yttersta vikt att ha rätt kommunikationslösningar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CO Neutral website