Solunos partnerskap med HFO Telecom för expansion i Tyskland

Richard Smeets är det senaste tillskottet i vårat wholesale team och jobbar som Country Manager Wholesale Germany. Efter flera års arbete i service-industrin och senare rollen som Business Consultant för Motto, har han en gedigen erfarenhet av telekomindustrin.

I hans roll som Country Manager är hans jobb att hjälpa och coacha våra partners i onboarding. Eftersom partners har sin egen arbetsstandard, förstår vi att det är viktigt att erbjuda rätt guidning och träning för att försäkra sig om en lyckad lansering. Detta hjälper inte bara i att leverera, men bygger också en start relation som vi värderar högt.

Om projektet med HFO 360

I en intervju med UC Today, öppnar Richard Smeets och Oliver Schuster från (HFO Telecoms Head of CLoud) upp om det nya partnerskapet som kombinerar vårt erbjudande med HFOs förstklassiga operatör och faktureringstjänst.

Detta har myntat ut i UCaaS-erbjudandet HFO 360°. Erbjudandet kommer tillgodose både återförsäljare och wholesale-partners med sip-trunkar, internet, och faktureringstjänster. Och tillsammans med Solunos beprövade wholesale-modell, kan vi lansera integrerade tjänster i Tyskland.

Om Richard

Jag är 40 år, singel, bor i Heerlen i Södra Limburg och är en burgunder. Gillar att gå på bio eller med kompisar på semester (men sällan längre än till Mallorca). Mycket arbete är vad jag är van vid, men skrattar mycket också (speciellt åt mina egna skämt). 

Namn: Richard Smeets
Smeknamn: Rich
Avdelning: Sales
Roll: Country Manager Germany

  1. Vad gör du i din roll? I min roll som Country Manager, tillsammans med vårat team i Sverige, ansvarar jag för att utveckla Solunos internationella aktiviteter. I mitt fall är detta Tyskland eftersom jag bor nära gränsen och känner till kulturen och språket.
  2. När började du jobba på Soluno? Jag började på Soluno den första augusti 2019.
  3. Vad motiverar dig på jobbet? Att lära mig nya saker motiverar mig. Att inspirera andra och få med mig andra för att skapa skillnad.
  4. Vad ser du fram emot den här våren? Solen ser jag fram emot. Jag kan inte vänta på att den ska skina igen. När solen skiner, är människor ute eller på stranden. Under våren kan ni hitta mig på stranden. ????
  5. Vad tror du är nästa steg i den internationella expansionen? Alla länder är olika, vi hanterar länder som har kommit långt i molntjänster och länder som kanske inte ska tänka på det i dagsläget. Nästa steg är att jobba på den anpassningen, genom att inspirera andra och coacha. Det grymma med Soluno är att vi kan erbjuda rätt produkter för olika marknader. Det gör att vi kan se till att alla håller sin egen takt.
  6. Vad är motgångarna vid expansion? Tillsammans med Oliver Schuster från HFO diskuterar vi detta i artikeln från UC-Today.
Av Sofia Svantesson
Brand Marketing Manager
Enhetlig företagskommunikation och samarbete är nyckeln till effektiviserade arbetsflöden.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CO Neutral website