Who’s Calling

Vi kopplar ihop era befintliga IT-system med vår växel. Integrationen hjälper er att höja servicegraden och förenklar det dagliga arbetet.
Samla allt på ett ställe

Samla allt på ett ställe

Enklare och mer effektiv kundhantering ger inte bara fler avklarade ärenden utan även nöjdare kunder och medarbetare. Allt för ofta gör vi kostsamma investeringar i nya system utan att utnyttja deras fulla potential. Med Solunos Who’s Calling kan ni garanterat ge era kunder bättre service och slippa eventuellt dubbelarbete eftersom ni får allt samlat på ett och samma ställe.

Studio Soluno
Play video
Spela filmen ›

Studio Soluno

Klicka på filmen för att se Solunos VD Mattias Ohde tillsammans med marknad- och säljchefen Christian Hed förklara mer om tjänsten.

Omedelbar identifiering med Who's Calling

Omedelbar identifiering med Who's Calling

CRM-integration ser till att kundkortet i ert CRM-system automatiskt visas när en kund ringer. På så sätt blir det enkelt att ge ett bra bemötande och det går snabbt att börja hantera ärendet. Det går också att ändra inställningen så att ett kundkort i affärssystemet eller ärendehanteringssystemet visas i stället.

Ursäkta, vart ringde du ifrån sa du?

Med Who's Calling på plats behöver du aldrig fundera på vem som ringer, kundkortet i CRM-systemet öppnas automatisk när kunden ringer in.

Effektivare arbetssätt

Integrationen förenklar ert arbete tack vare snabb kundidentifiering med en CRM-pop up och att ni får allt samlat på ett och samma ställe.

Nöjdare kunder

Personligt bemötande, effektivare kundhantering och kortare lösningstid garanterar nöjdare kunder.

Skräddarsydd integration

Integrera med de mest populära affärssystemen. Önskas koppling som inte redan finns hjälper vi er med det.

Förenklar ditt arbete

Soluno BC arbetar i dag med företag i flera olika branscher som har sett den positiva effekten av att integrera stödsystem med telefonin. Resultatet är bland annat ökad försäljning, bättre kundvård och nöjdare medarbetare. Ett exempel på lyckade integrationer är de som har genomförts bland mäklare. Med integrerade mäklarprogram har kunderna uppnått en positiv och mätbar effektivisering.

Skräddarsydd lösning

Skräddarsydd lösning

Vår lösning finns i flera varianter. Ni väljer själva vilken eller vilka av dem som passar er bäst. För webbläsarna Firefox och Chrome finns tillägg som ger en enkel och smidig integration. Allt fler CRM-system har också specialiserade integrationer som fungerar på liknande sätt. Och om ni behöver integration mot nya system kan vi hjälpa er med det.

Några grundläggande funktioner för Who’s Calling:

  • Notifiering vid samtal
  • Delade anteckningar
  • Nummeruppslagning
  • Samtalshistorik
  • Kund- och personsökning

Vanliga frågor om Who's Calling

Vilka CRM-system är kompatibla med tjänsten?

Vi har skapat infrastruktur för att vara kompatibla mot flera olika CRM-system.

– Zendesk
– Upsales
– Salesforce
– Lime

Har du önskemål om andra CRM-system som du vill integrera Who’s calling i? Kontakta en av våra duktiga rådgivare så kikar vi på om det är något vi kan lösa åt er.

Vad menas med CRM-pop up?

Med CRM-pop up menas att en ruta ”poppar” upp. Rutan kan synas i din webbläsare eller i ditt CRM-system, du väljer själv vilket alternativ som passar dig bäst. I popup-rutan kan du se informationen om personen som ringer. Du kan välja om du vill få upp en större ruta med mycket information eller en mindre ruta med bara basinformationen i.

Kan jag se vem som ringer även om kontakten inte finns i vårt CRM?

Vi har byggt Who’s Calling så att den söker efter den inringande kontakten både i ert CRM-system och på Hitta.se. Detta betyder att tjänsten har chans att hitta information om personen som ringer in trotts att den inte finns i ert befintliga CRM, förutsatt att uppgifterna istället finns på Hitta.se.

För vilka passar denna tjänst?

Who’s Calling passar både små och stora företag eftersom det alltid finns en stor fördel med att få upp bra information om den inringande kunden. Alla företag som hanterar inringande kunder, både nya och befintliga, har mycket att vinna med denna tjänst.

Vilka webbläsare stödjer denna tjänst?

Who’s Calling har idag stöd i två olika webbläsare, Firefox och Chrome.