TeleQ Callback

TeleQ Callback är en webbaserad tjänst för telefonköhantering som erbjuder kunder möjligheten att automatiskt bli uppringda på utsatt tid.
Skräddarsydd för ditt företag

Skräddarsydd för ditt företag

TeleQ skapar rätt förutsättningar för att ge kunden ett professionellt bemötande. Genom att ge systemet företagets arbetsschema räknar TeleQ ut när det finns möjlighet att betjäna det inkommande samtalet och schemalägger en återuppringning. Vi anpassar funktionen efter era behov och önskemål. Självklart tar vi hänsyn till arbetsschema, tillgänglig personal och samtalsbelastning.

 

Så här fungerar det

TeleQ Callback tar emot samtalen och ber den som ringer att knappa eller läsa in sitt telefonnummer. Baserat på antalet inkommande samtal, deras genomsnittliga längd och antalet handläggare räknar TeleQ Callback ut en schemalagd återuppringning och ger besked på en ungefärlig tid till den som ringer in. Du som handläggare ser alla samtal på din skärm och kan på så sätt ringa upp på utsatt tid. Dina kunder slipper därför vänta i långa telefonköer och ni sköter er företagstelefoni på ett proffsigt sätt.

Din plats i kön är 42, vill du istället bli uppringd tryck 1

Att bli uppringd när det är ens tur istället för att sitta i långa telefonköer är ofta en uppskattad tilläggsfunktion för de med hög belastning.

Inga missade samtal

Spara tid

Bättre kundbemötande

Effektivare kundbemötande

Effektivare kundbemötande

Du kan välja att spela in egna hälsningsmeddelanden för att ge kunden ett personligt bemötande. För att få ännu mer insikter om hur samtalsbelastningen förändras och hitta tydliga mönster kan ni välja att integrera ett analysverktyg med tjänsten.

TeleQ Callback har funktionerna:

  • Tidsangiven återuppringningsfunktion
  • Anropsnummer
  • Rapport- och statistikfunktion
  • 1 handläggarplats
  • TeleQ Webbokning som låter er t.ex. boka och avboka möten direkt via webben

TeleQ Callback Plus har funktionerna

  • Tidsangiven återuppringningsfunktion
  • Anropsnummer
  • Rapport- och statistikfunktion
  • 2 handläggarplatser
  • TeleQ Identifiering genom personnummer, journalkoppling (t.ex. TakeCare), nummerpresentation, automatiskt a-nummer (bli uppringd på det nummer du ringer från)
  • TeleQ Kategorisering som prioriterar samtal enligt schema
  • Kompetensstyrning av samtal
  • Röstbrevlåda plus
  • Röstmeddelande
  • TeleQ Webbokning där ni t.ex. kan boka och avboka möten direkt via webben

Vanliga frågor om TeleQ Callback

Funkar TeleQ om man har hemligt nummer?

Man blir ombedd att knappa in sitt telefonnummer så att återuppringningen kan ske. Numret du knappar in hanteras självklart med sekretess och lämnas inte ut till någon extern part. Har du dock ett hemligt nummer som du inte vill ge ut så fungerar tyvärr inte tjänsten.

Kan man bestämma vilken tid man vill ha återuppringning?

Du erbjuds en tid för återuppringning, funkar denna tiden inte för dig kan du välja att neka tiden varpå du erbjuds en ny tid. Du kan alltså inte välja tid helt fritt men du kan välja att neka en tid du vet att du inte kan ta emot samtalet.

Vad händer om kunden inte svarar på en återuppringning?

Om återuppringningar blir obesvarade ligger de kvar i TeleQ callback, agenterna kan då göra noteringar i anteckningsfältet och eventuellt testa att ringa upp igen en senare tid.

Vilka företag och organisationer använder oftast denna tjänst?

TeleQ Callback används flitigt av vårdcentraler och tandläkare då de har ett högt antal inringande samtal under en kortare tid. Andra företag som ofta använder tjänsten är bilverkstäder och liknande organisationer som har svårt att vara tillgängliga för att ta emot samtal under hela arbetsdagen.

Kan man styra vilka agenter som tar vilka frågor?

Man kan välja att skapa olika köer i TeleQ, exempelvis en kö för recept, en kö för BVC osv. Agenterna loggar sedan in i gränssnittet och väljer vilka typer av ärenden de vill jobba med. På så sätt kan man styra så rätt agenter tar hand om rätt frågor.