Soluno Workspace

Långt ifrån alla möten idag är fysiska och därför behöver företag effektiva samarbetsverktyg samt möjlighet till distansmöten.

Användare är vana vid smarta verktyg och de förväntar sig minst lika bra applikationer i sitt arbete som i sitt privatliv. För att kunna locka och behålla arbetskraft måste företag leverera en bra digital upplevelse för sina anställda.

Tvärfunktionella samarbeten

Tvärfunktionella samarbeten

Undvik kommunikationssilos och styltiga samarbetsverktyg som begränsar och saktar ner din personal. Enligt en studie av McKinsey & Company kan företag öka sin produktivitet med hela 25% enbart genom att dela information mer effektivt. Med verktyg som gör att personalen kan arbeta sömlöst, effektivt och på distans skapar du förutsättningarna för en mobil, kreativ och produktiv arbetsplats.

Locka arbetskraft

Ett generationsskifte håller på att ske på arbetsplatser. Millennials utgör idag 35% av arbetskraften idag och kommer inom några år utgöra hela 50%. Detta är en generation som är uppvuxen med teknik och studier visar att de dessutom är väldigt intoleranta för att när det kommer till teknik som inte fungerar. För att attrahera och behålla Millennials måste företag hålla sig i framkant med den digitala upplevelsen. Möjlighet att jobba och samarbeta på distans är idag en mycket viktig faktor för arbetstagare. Att även undvika gammal och omodern teknik och system har även visat sig viktigt för denna målgrupp.

Fyra tjänster i en paketering

I Soluno Workspace har vi packat fyra tjänster för att du ska kunna förse din personal med moderna och effektiva samarbetsmöjligheter. Nedan förklarar vi mer vad de olika tjänsterna gör.

MiTeam

MiTeam

MiTeam kombinerar alla olika metoder för kommunikation, samarbete och delning i ett integrerat arbetsflöde som fungerar överallt, när som helst och på valfri enhet. Funktionen följer samma användningsområde oavsett gränssnitt (softphone och app). Med att-göra-listor kan du strukturera ditt arbete genom att skapa smarta aktivitetslistor. Dessa listor kan du också enkelt och smidigt dela med kollegerna.

Studio Soluno
Play video
Spela film ›

Studio Soluno

Vill du veta mer? I denna film finner du vår VD och vår marknadschef som förklarar mer om tjänsten MiTeam.

Chatta

Chatta både internt och externt

Distansmöten

Håll och delta i distansmöten

Dela dokument

Dela dokument med kollegor och externt

Virtual Phonebook

Virtual Phonebook

Information om ett företags egna användare är ofta en av dess viktigaste tillgångar. Soluno Virtual Phonebook ger dig den information du behöver. Tjänsten är kopplad till växeln vilket gör att du kan se dina kollegors hänvisning direkt i Virtual Phonebook. Du kan dessutom söka efter fler parametrar, så som namn, titel, ansvarsområde eller ort.

Studio Soluno
Play video
Spela film ›

Studio Soluno

Vill du veta mer om vad Virtual Phonebook kan göra för ditt företag? Se filmen där Mattias Ohde och Christian Hed förklarar mer om denna tjänst.

Kontaktbok

En kontaktbok på webben

Olika sökparametrar

Sök på titel, namn, ort, ansvar m.m.

Livestatus

Se livestatus på kontakten

Calendar Sync

Calendar Sync

Med en kalenderkoppling ser ni varandras aktiviteter även om någon glömt att hänvisa sig, vilket borgar för bra service. Genom ett enkelt handgrepp vid bokningar i kalendern eller mobilen kan du styra och planera din tillgänglighet i er telefonväxel.

Studio Soluno
Play video
Spela filmen ›

Studio Soluno

Här ser du Solunos VD Mattias Ohde och vår marknadschef Christian Hed berätta mer om tjänsten.

Integrerad

G-Suite och Microsoft Exchange

Dela kalendrar

Se varandras kalendrar i växeln

Automatisk hänvisning

Var alltid korrekt hänvisad

Conference Call

Conference Call

Använd din mobila växel, webben eller din softphone för att bjuda in interna och externa deltagare med några få knapptryckningar. Interna deltagare ringer kostnadsfritt inom växeln och externa deltagare betalar bara för ett vanligt lokalsamtal.

Priser för Soluno Workspace

Priser för Soluno Workspace

1-49 anställda: 699 kr/mån
50-99 anställda 999 kr/mån
100- anställda 1 499 kr/mån