Soluno Analytics

Få viktiga insikter från er kraftfulla växel via automatiska rapporter och live-statistik för att kunna fatta fler data-drivna beslut.

Med Soluno Analytics får du en komplett vy över hur dina kunder kontaktar ditt företag, hur din personal presterar, vad som går bra och vad ni behöver stärka upp när det gäller er telefoni och företagsväxel.

Datadrivna beslut

Datadrivna beslut

Viktiga beslut ska inte tas utifrån en magkänsla eller baserat på gissningar. De bör grundas på relevant data och information insamlad över tid. Men många företag saknar dessa insikter idag. Vad hindrar då företag att ta data-drivna beslut? Enligt Barc beror det på tre huvudfaktorer. Att informationen inte över huvud taget är tillgänglig, för dålig kvalité på datan och kostnaden att ta fram och få tillgång till datan. Många företag saknar helt enkelt möjligheten att ta fram information för att stärka deras beslut. Soluno Analytics är både kostnadseffektivt och ger en heltäckande bild över ert företags kommunikationsmönster.

Nyckeltal till chefer och ledning

Många företagare jobbar aktivt med att bevaka och följa upp olika nyckeltal i ledningsgrupper eller med chefer. Soluno Analytics gör det enkelt att ta fram relevant information löpande. Du ser hur telefonin och kundservicen fungerar, både i realtid och historiskt i och med kontinuerliga rapporter.

Tre tjänster i en paketering

I Soluno Analytics har vi packat tre tjänster för att kunna leverera komplett överblick över ditt företags kommunikationsmönster. Nedan förklarar vi mer vad de olika tjänsterna gör.

Wallboard

Wallboard

Utan riktigt bra information är det svårt att verifiera att ni har rätt bemanning i din kundservice. Wallboard visar vilka agenter som är tillgängliga eller inloggade, antal samtal i kö, senaste kötid, genomsnittlig kötid och hur många missade samtal du har.

Studio Soluno
Play video
Spela film ›

Studio Soluno

Så hur kan Wallboard hjälpa ert företag? Se filmen där vår VD Mattias Ohde och vår marknadschef Christian Hed berättar mer om Wallboard.

SLA-larm via sms och e-post

Få automatiska larm skickade direkt till dig.

Realtid

Alla siffror visas i realtid.

Inkommande samtal

Se statistik även på inkommande samtal.

Callboard

Callboard

Callboard är en tjänst som på en webbsida visar flöden för alla inkommande och utgående samtal till svarsgrupper. Informationen hämtas direkt i anknytningen i växeln.  Följ era pågående samtal i realtid och stimulera agenternas engagemang med hjälp av topplistor i sann gamfication-anda. Tjänsten har dessutom förståelse för komplexa flöden. Om en agent exempelvis sitter upptagen och skickar ett inkommande samtal vidare kan liknande tjänster visa detta samtalet som avvisat. Callboard känner av vad som skett med samtalet och kan på så sätt ge dig rätt information.

Studio Soluno
Play video
Spela film ›

Studio Soluno

Överblicka, mät och följ upp allt som har med era samtal att göra. I denna film kan du se när Solunos VD och marknadschef berättar med om tjänsten Callboard.

Topplistor

Sporra personal med topplistor i sann gamfication-anda.

Samtalsflöden

Callboard känner av vad som skett med samtalet och kan på så sätt ge dig rätt information.

Även utgående samtal

Med tjänsten ser du både inkommande och utgående samtal i realtid.

Reports

Reports

Rapporter gör det möjligt att analysera och följa upp företagets kommunikationsmönster via ett enkelt och kraftfullt gränssnitt. Med systemet kan du skapa rapporter som är anpassade för din verksamhet, dina önskemål och behov. Naturligtvis kan du söka fram statistik utifrån önskade parametrar med olika tidsperioder, grupper och användare. Du kan sedan välja att spara dina valda parametrar och låta rapporten skickas automatiskt på utsatta tider till valda personer. Verktyget ger dig helt enkelt kontinuerlig koll på viktig statistik och viktiga nyckeltal.

Studio Soluno
Play video
Spela film ›

Studio Soluno

I denna film ser du Solunos VD Mattias Ohde tillsammans med marknadschef Christian Hed berätta mer om tjänsten.

Automatiska rapporter

Skapa din drömrapport som sedan skickas automatiskt dit du vill ha den.

KPI’er

Följ viktiga Key Performance Indicators över tid för att kunna ta data-drivna beslut.

Historik

Tillsammans med tjänster som visar siffror i realtid kompletterar Reports med historik.

Priser för Soluno Analytics

Priser för Soluno Analytics

1-49 anställda: 699 kr/mån
50-99 anställda 999 kr/mån
100- anställda 1 499 kr/mån