Samtalsinspelning

Spela enkelt in samtal på både era fasta och mobila nummer. Med flexibla inställningar bandas rätt samtal och lagras sedan i en sökbar portal.
Flexibla inställningar för samtalsinspelning

Flexibla inställningar för samtalsinspelning

Tjänsten gör det enkelt för dig att spela in både inkommande och utgående samtal, både på fasta och mobila anknytningar. Du väljer om du vill spela in samtliga samtal eller en mindre del, till exempel 30 procent av de inkommande samtalen till kundtjänsten för att mäta er kundnöjdhet.

Uppfyller Finansinspektionens krav – nu och i framtiden

Uppfyller Finansinspektionens krav – nu och i framtiden

Vår tjänst uppfyller samtliga av Finansinspektionens krav. Vi möter självklart också Finansinspektionens nya krav om mobil samtalsinspelning som trädde i kraft i januari 2017, i enlighet med MiFID II.

Får man spela in samtal utan att berätta det?

Lagen säger att så länge någon person i samtalet är medveten om att samtalet spelas in så är det ok, men att berätta ändå är vårt tips.

Smidiga inställningar

Smart lagring

Enkel sökfunktion

Smart lagring av bandade samtal

Vi sparar alla era inspelningar i 30 dagar och du kan enkelt söka efter dem på webben. Därefter kan du få en automatisk överföring till en lagringsplats hos er där filerna kan lagras så länge ni vill.

Enkel sökfunktion för samtliga samtalsinspelningar

Det är enkelt att söka bland samtliga inspelningar på webben. Sök på tid, datum, vem som ringde eller svarade. Om du väljer att lagra filerna själv ser vi till att du inte går miste om sökfunktionen genom att skicka Excelfiler med informationen.

Vanliga frågor om Samtalsinspelning

Har ni stöd för MiFID II?

MiFID II är en regel för hur värdepappersbolag och banker i Europa ska arbeta med placeringar och rådgivning. Detta för att öka transparensen på den finansiella marknaden och ge investerare mer information än tidigare. Vår samtalsinspelningstjänst stöds självklart av denna EU-lag.

Vad säger lagen om att spela in samtal och avlyssning?

Att spela in ett samtal är tillåtet så länge någon av parterna som deltar i samtalet är medveten om inspelningen, detta enligt Brottsbalken 4 kap. Så om du spelar in dina egna samtal räknas du enligt lagens mening som en deltagare och det är därför fullt tillåtet. Denna lagstiftning gäller alla typer av samtal, inte bara de som sker över telefon.

Är ingen av parterna som deltar i samtalet medvetna om att det spelas in så faller ärendet under avlyssning, något som inte är tillåtet. Vår rekommendation är att alltid vara transparent mot motparten och berätta att och varför samtalet spelas in.

Går det att spela in samtal från mobiler?

Tjänsten Samtalsinspelning funkar både på era fasta och mobila nummer, så du kan enkelt spela in samtal vart du än befinner dig. Du väljer om du vill spela in alla samtal eller bara ett visst urval.

Vart lagras samtalen?

Samtalen sparas på webben i 30 dagar. Där kan du enkelt söka efter samtalen utefter olika parametrar, exempelvis på telefonnummer eller det datum som samtalet skedde. Vill du sedan spara samtalen ännu längre – då kan du få en automatisk överföring till en lagringsplats hos er där filerna lagras så länge du önskar.

Med vilken/vilka operatörer fungerar samtalsinspelning?

Tjänsten funkar med samtliga operatörer. Som operatörsoberoende leverantör av telefonilösningar är det viktigt för oss att våra tjänster fungerar med alla operatörer.

Boka ett möte redan idag