Reports

Soluno Reports gör att du kan analysera och följa upp företagets kommunikationsmönster via ett enkelt och kraftfullt gränssnitt.
Prenumerera på din drömrapport

Prenumerera på din drömrapport

Med systemet kan du skapa rapporter som är anpassade för din verksamhet, dina önskemål och behov. Naturligtvis kan du söka fram statistik utifrån önskade parametrar med olika tidsperioder, grupper och användare. Du kan sedan välja att spara dina valda parametrar och låta rapporten skickas automatiskt på utsatta tider till valda personer. Verktyget ger dig helt enkelt kontinuerlig koll på viktig statistik och viktiga nyckeltal.

Studio Soluno
Play video
Spela film ›

Studio Soluno

I denna film ser du Solunos VD Mattias Ohde tillsammans med marknads- och säljchef Christian Hed berätta mer om tjänsten.

Standard- eller plusrapport

Standard- eller plusrapport

För att mäta specifika nyckeltal skapar du egna plusrapporter. Du bestämmer själv vilken information som är viktig, till exempel statistik över inkommande, utgående, eller missade samtal. Du kan också välja mellan en uppsättning standardrapporter. Oavsett vilken typ av rapport du använder kan du alltid bestämma vilka användare, grupper eller nummer som du vill titta på och vilken period.

När på dygnet har vi som mest samtal egentligen?

Statistik kan hjälpa er att bemanna efter behov och få koll på om samtal fördelas ojämnt över agenterna etc.

Enkel att administrera själv

Skräddarsy din drömrapport

Få automatiska utskick

Låt dig inspireras av våra favoritrapporter

  • Ledningsgruppen – Nyckeltal för övergripande kundservice
  • Säljchef – Utgående samtal per säljare
  • Kundtjänstchef – Samtal per agent, svarstid, och missade samtal
  • Marknadschef – Inkommande samtal på annonsnummer
  • Ekonomichef – Antal samtal per användare
  • HR-chef – Bemanningsrapport, vilka timmar som belastningen brukar vara hög eller låg
  • VD – Fallbackrapport, antalet samtal som går till exempelvis svarsservice

Vanliga frågor om Reports

Kan man mäta både ingående och utgående trafik med verktyget?

Utgående trafik kan vara precis lika viktig som ingående trafik. Exempelvis kanske säljchefen vill få översikt över hur mycket utgående samtal säljteamet har. Självklart kan du få statistik över båda ingående och utgående trafik via vårt rapportverktyg.

Går det att få statistik oavsett val av operatör?

Eftersom all trafik går via vår växel kan vi mäta och ta ut statistik oavsett vilken operatör du har valt att använda för din företagstelefoni.

Vilka avdelningar brukar ha nytta av tjänsten?

Beroende på vilken statistik man väljer att titta på blir tjänsten aktuell för olika avdelningar på ett företag. Här kommer några exempel. Säljchefen är ofta nyfiken på företagets utgående samtal från sälj-teamet. Ledningsgruppen brukar vilja ha koll på den övergripande kundservicen och nyckeltal. HR-chefen har användning av bemanningsrapporter för att se när belastningen är hög eller låg.

Går det att automatisera sina favoritrapporter?

Det finns ingen anledning till att göra det svårare än vad det behöver vara. Därför har vi möjliggjort så att du kan prenumerera på dina favoritrapporter. Välj själv när och hur ofta de ska skickas och om de bara ska skickas till en specifik person eller till flera inom bolaget.

Vad är skillnad på standard- och plusrapport?

Vår standardrapport är en fördesignad rapport som sedan skickas ut i ett intervall som du väljer, exempelvis en gång i veckan eller en gång i månaden. I vår plusrapport kan du välja och vraka bland all information som finns att tillgå direkt i rapportverktyget. Du kan designa en eller flera drömrapporter med all information som ni kan tänkas behöva. Behöver du vid tillfälle någon specifik information kan du självklart gå in och hämta ut det när du önskar.