Reports – rapporter för telefoni

Soluno Reports gör så att du kan analysera och följa upp företagets kommunikationsmönster via ett enkelt och kraftfullt gränssnitt.
Prenumerera på din drömrapport

Prenumerera på din drömrapport

Med systemet kan du skapa rapporter som är anpassade för din verksamhet, dina önskemål och behov. Naturligtvis kan du söka fram statistik utifrån önskade parametrar med olika tidsperioder, grupper och användare. Du kan sedan välja att spara dina valda parametrar och låta rapporten skickas automatiskt på utsatta tider till utvalda personer. Verktyget ger dig helt enkelt kontinuerlig koll på viktig statistik och viktiga nyckeltal kring er företagstelefoni, svarsgrupper och användare.

Studio Soluno - statistik över er telefoni
Play video
Spela film ›

Studio Soluno - statistik över er telefoni

Vill du veta mer om vårt rapportverktyg? I denna film ser du Solunos VD Mattias Ohde tillsammans med vår marknadschef Christian Hed berätta mer om tjänsten.

Ta fler datadrivna beslut

Ta fler datadrivna beslut

Reports är ett statistikverktyg som hjälper dig få insikt om hur ditt företags telefoni sköts. Med Reports kan du få fram mängder av nyttig information som hjälper dig få en översikt över vad som går bra och var du behöver vidta åtgärder. Du kan se statistik på både inkommande och utgående samtal, samt välja om du vill se det på en användarnivå eller en gruppnivå. Genom att få en tydlig översikt kan du enkelt se exempelvis när trycker är som störst på vissa svarsgrupper, hur många samtal ditt säljteam ringer ut eller om dina kunder får sina samtal besvarade i tid.

Skräddarsy din drömrapport

Skräddarsy din drömrapport

För att mäta specifika nyckeltal skapar du egna rapporter. Detta är tidsinställda rapporter som skickas till dig, automatiskt, på den tid du har valt. Det kan exempelvis vara varje dag, varje vecka, sista dagen på månaden, du bestämmer helt själv vad som passar dig. Du väljer vilken information som är viktig, till exempel statistik över inkommande, utgående, eller missade samtal. Du alltid bestämma vilka användare, grupper eller nummer som du vill titta på och vilken period. På så sätt kan du automatiskt hålla dig uppdaterad kring er telefoni.

När på dygnet har vi som mest samtal egentligen?

Rätt statistik kan hjälpa er att bemanna efter behov och få insikter om samtal fördelas jämnt över agenterna. På så sätt kan du ta rätt beslut kring öppettider på era växelnummer och hur många som ska bemanna dessa, vid utvalda tider.

Enkel att administrera själv

Genom vårt kraftfulla rapportverktyg kan du enkelt själv gå in och skapa rapporter utefter just dina behov.

Skräddarsy din drömrapport

Ställ in de parametrar du vill titta på. Exempelvis vilken tid på dygnet det ringer som mest eller hur många missade samtal ni hade förra månaden.

Få automatiska utskick

Med tidsinställda rapporter får du kontinuerlig information om hur ditt företags telefoni fungerar.

Vilka avdelningar kan ha nytta av Reports?

Vilka avdelningar kan ha nytta av Reports?

Att få koll på företagets kommunikation kan vara av stor vikt för många avdelningar. För supportchefen är det självklart viktigt att kunna se när trycket är som högst, samt om samtalen fördelas jämnt över de anställda. För säljchefen kan det vara viktigt att se att säljgruppen har rätt mängd utgående samtal, så att kunder blir kontaktade i utsträckning. Har man tagit fram ett nytt nummer för en specifik kampanj, så kan marknadsteamet få viktiga insikter om hur kampanjen går. Ser man att extra mycket samtal går till ekonomiavdelningen direkt efter faktura-utskick så kan man dra slutsatser att något måste förtydligas eller förbättras i samband med dessa.

Låt dig inspireras av våra favoritrapporter

  • Ledningsgruppen – Nyckeltal för övergripande kundservice
  • Säljchef – Utgående samtal per säljare
  • Kundtjänstchef – Samtal per agent, svarstid, och missade samtal
  • Marknadschef – Inkommande samtal på annonsnummer
  • Ekonomichef – Antal samtal per användare
  • HR-chef – Bemanningsrapport, vilka timmar som belastningen brukar vara hög eller låg
  • VD – Fallbackrapport, antalet samtal som går till exempelvis svarsservice
Visa datan på det sätt du vill

Visa datan på det sätt du vill

I Reports kan du välja att visa upp dina siffror på det sätt som passar dig bästa. Du kan se dem som stapeldiagram, du kan se sammansatta värden som cirkeldiagram, du kan få tidslinjer och kolumnanalyser. Du kan även få listor med samtalsspecifikationer där du kan exakta tidpunkter för samtal, kötid, vilken agent som tog emot samtalet och mycket mer.

Vanliga frågor om Reports

Kan man mäta både ingående och utgående trafik med verktyget?

Utgående trafik kan vara precis lika viktig som ingående trafik. Exempelvis kanske säljchefen vill få översikt över hur mycket utgående samtal säljteamet har. Självklart kan du få statistik över både ingående och utgående trafik via vårt rapportverktyg.

Går det att få statistik oavsett val av operatör?

Vår tjänst är helt operatörsoberoende. Eftersom all trafik går via vår växel kan vi mäta och ta ut statistik oavsett vilken operatör du har valt att använda för din företagstelefoni.

Vilka avdelningar brukar ha nytta av tjänsten?

Beroende på vilken statistik man väljer att titta på blir tjänsten aktuell för olika avdelningar på ett företag. Här kommer några exempel. Säljchefen är ofta nyfiken på företagets utgående samtal från sälj-teamet. Ledningsgruppen brukar vilja ha koll på den övergripande kundservicen och nyckeltal. HR-chefen har användning av bemanningsrapporter för att se när belastningen är hög eller låg.

Går det att automatisera sina favoritrapporter?

Det finns ingen anledning till att göra det svårare än vad det behöver vara. Därför har vi möjliggjort så att du kan prenumerera på dina favoritrapporter. Välj själv när och hur ofta de ska skickas och om de bara ska skickas till en specifik person eller till flera inom bolaget.

Senast uppdaterad juni 2021