Verifiering Mobilt BankID

Säkerställ att personen som ringer in verkligen är den han eller hon uppger sig för att vara, för säker hantering av information och beställningar.
Enkelt att verifiera kunders identitet

Enkelt att verifiera kunders identitet

Har ni kunder som ringer in och vill göra beställningar eller vill sköta känsligare supportärenden via telefon? Med Verifiering Mobilt BankID kan ni enkelt verifiera kunders identitet, direkt över telefon eller dator.

På så sätt kan ni säkerställa att kunden verkligen är den behörige beställare vederbörande uppger sig för att vara.

Så här funkar det

Kunden ringer in sitt ärende. För att verifiera denne ber agenten om kundens personnummer som sedan matas in i gränssnittet. Därefter ombeds kunden att verifiera sig mot er i sitt mobila bankID. En bekräftelse kommer sedan till agenten att personen är verifierad. Hanteringen går snabbt och smidigt och kunden kan sedan bemötas tryggt och säkert.

En trygg upplevelse för kunden

En trygg upplevelse för kunden

Förutom att ni nu kan ge ett snabbt bemötande så ger det även en trygg upplevelse för kunden. Verifiering med mobilt bankID ger en tydlig signal att ni tar era säkerhetsrutiner på fullaste allvar.

GDPR-räddaren för många företag

GDPR är en förkortning som är på alla företagares läppar, både stora som små. Denna tjänst hjälper många företag i sitt GDPR-arbete då den bidrar till en säker hantering när en kund exempelvis vill ha ut känslig information via telefon.

Exempel på när tjänsten kan användas

Exempel på när tjänsten kan användas

– När kund vill göra en beställning via telefon.
– När kund vill få nytt lösenord eller hjälp med inloggning.
– När kund vill administrera användarkonton.
– När kund vill hämta ut känslig information.

Kan ni hjälpa mig att ändra uppgifter på en användare?

När en kund är verifierad kan ni som företag hjälpa denne direkt. På så sätt kan kunden exempelvis hantera användarinställningar och göra beställningar, direkt via supporten.
Trygghet för ditt företag

Trygghet för ditt företag

Du vet att kunden verkligen är den hen utger sig för att vara.

Trygghet för kunden

Kunden vet att du hanterar dess information med hög säkerhetsaspekt.

Effektivare bemötande

En verifierad kund kan hjälpas direkt, utan omständiga rutiner.

Vanliga frågor om Verifiering Mobilt Bank-ID

Hur sparas loggarna från alla uppslag?

Loggarna från Verifiering Mobilt BankID sparas under ditt inlogg i webbgränssnittet. Du kan alltså gå tillbaka och se vilka verifikationer du har gjort. Loggarna sparar vilken användare på organisationen som hanterat verifieringen.

Hur lång tid tar det att aktivera tjänsten?

En beställning behöver göras för att aktivera ett konto åt ert företag. Det kan ta några arbetsdagar innan beställningen har gått igenom men så fort kontot är på plats kan ni omedelbart börja använda tjänsten.

Behöver vi installera någon programvara?

Tjänsten Verifiering Mobilt BankID är helt webbaserad. Detta betyder att du inte behöver installera någon programvara för att kunna använda tjänsten. Så fort ditt inlogg är klart är allt klart för användning.

Hur många uppslag ingår per månad?

I vårt grundpaket ingår 3000 uppslag i månaden. Det är med andra ord så många verifieringar ni kan göra per månad. Skulle ni behöva göra fler uppslag än så går det självklart att ordna.

Hur många på företaget kan få behörighet?

I standardpaketet ingår 3 behöriga användare. Det går självklart att köpa till fler användare om så skulle behövas.

Senast uppdaterad juni 2021

Låt oss kontakta dig

Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar eller ring till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.