Loggarna från Verifiering Mobilt BankID sparas under ditt inlogg i webbgränssnittet. Du kan alltså gå tillbaka och se vilka verifikationer du har gjort. Loggarna sparar vilken användare på organisationen som hanterat verifieringen.
Har ni kunder som ringer in och vill göra beställningar eller vill sköta supportärenden via telefon? Med Verifiering av Mobilt BankID kan ditt företag enkelt verifiera kunders identitet direkt över telefon eller dator.
På så sätt kan ni säkerställa att kunden verkligen är den behörige beställare vederbörande uppger sig för att vara.
Se filmen där vår VD Mattias Ohde och vår marknads- och säljchef Christian Hed förklarar mer om tjänsten.
Kunden ringer in sitt ärende. För att verifiera denne ber agenten om kundens personnummer som sedan matas in i gränssnittet. Därefter ombeds kunden att verifiera sig mot er i sitt mobila bankID. En bekräftelse kommer sedan till agenten att personen är verifierad. Hanteringen går snabbt och smidigt och kunden kan sedan bemötas tryggt och säkert.
Är ni redan kund till Soluno och vill prova på Verifiering Mobilt BankID gratis i en månad?
Vänligen fyll i dina uppgifter i formuläret så kontaktar en av våra tekniker dig för att aktivera din gratismånad.
Förutom att ni nu kan ge ett snabbt bemötande så ger det även en trygg upplevelse för kunden. Verifiering med mobilt bankID ger en tydlig signal att ni tar era säkerhetsrutiner på fullaste allvar.
GDPR är en förkortning som är på alla företagares läppar, både stora som små. Denna tjänst hjälper många företag i sitt GDPR-arbete då den bidrar till en säker hantering när en kund exempelvis vill ha ut känslig information via telefon.
– När kund vill göra en beställning via telefon.
– När kund vill få nytt lösenord eller hjälp med inloggning.
– När kund vill administrera användarkonton.
– När kund vill hämta ut känslig information.
Du vet att kunden verkligen är den hen utger sig för att vara.
Kunden vet att du hanterar dess information med hög säkerhetsaspekt.
En verifierad kund kan hjälpas direkt, utan omständiga rutiner.
Loggarna från Verifiering Mobilt BankID sparas under ditt inlogg i webbgränssnittet. Du kan alltså gå tillbaka och se vilka verifikationer du har gjort. Loggarna sparar vilken användare på organisationen som hanterat verifieringen.
En beställning behöver göras för att aktivera ett konto åt ert företag. Det kan ta några arbetsdagar innan beställningen har gått igenom men så fort kontot är på plats kan ni omedelbart börja använda tjänsten.
Tjänsten Verifiering Mobilt BankID är helt webbaserad. Detta betyder att du inte behöver installera någon programvara för att kunna använda tjänsten. Så fort ditt inlogg är klart är allt klart för användning.
I vårt grundpaket ingår 3000 uppslag i månaden. Det är med andra ord så många verifieringar ni kan göra per månad. Skulle ni behöva göra fler uppslag än så går det självklart att ordna.
I standardpaketet ingår 3 behöriga användare. Det går självklart att köpa till fler användare om så skulle behövas.