Loggarna från Verifiering Mobilt BankID sparas under ditt inlogg i webbgränssnittet. Du kan alltså gå tillbaka och se vilka verifikationer du har gjort. Loggarna sparar vilken användare på organisationen som hanterat verifieringen.
Verifiering Mobilt BankID
Enkelt att verifiera kunders identitet
Har ni kunder som ringer in och vill göra beställningar eller vill sköta känsligare supportärenden via telefon? Med Verifiering Mobilt BankID kan ni enkelt verifiera kunders identitet, direkt över telefon eller dator.
På så sätt kan ni säkerställa att kunden verkligen är den behörige beställare vederbörande uppger sig för att vara.
Så här funkar det
Kunden ringer in sitt ärende. För att verifiera denne ber agenten om kundens personnummer som sedan matas in i gränssnittet. Därefter ombeds kunden att verifiera sig mot er i sitt mobila bankID. En bekräftelse kommer sedan till agenten att personen är verifierad. Hanteringen går snabbt och smidigt och kunden kan sedan bemötas tryggt och säkert.
En trygg upplevelse för kunden
Förutom att ni nu kan ge ett snabbt bemötande så ger det även en trygg upplevelse för kunden. Verifiering med mobilt bankID ger en tydlig signal att ni tar era säkerhetsrutiner på fullaste allvar.
GDPR-räddaren för många företag
GDPR är en förkortning som är på alla företagares läppar, både stora som små. Denna tjänst hjälper många företag i sitt GDPR-arbete då den bidrar till en säker hantering när en kund exempelvis vill ha ut känslig information via telefon.
Exempel på när tjänsten kan användas
– När kund vill göra en beställning via telefon.
– När kund vill få nytt lösenord eller hjälp med inloggning.
– När kund vill administrera användarkonton.
– När kund vill hämta ut känslig information.
Kan ni hjälpa mig att ändra uppgifter på en användare?
Trygghet för ditt företag
Du vet att kunden verkligen är den hen utger sig för att vara.
Trygghet för kunden
Kunden vet att du hanterar dess information med hög säkerhetsaspekt.
Effektivare bemötande
En verifierad kund kan hjälpas direkt, utan omständiga rutiner.
Vanliga frågor om Verifiering Mobilt Bank-ID
En beställning behöver göras för att aktivera ett konto åt ert företag. Det kan ta några arbetsdagar innan beställningen har gått igenom men så fort kontot är på plats kan ni omedelbart börja använda tjänsten.
Tjänsten Verifiering Mobilt BankID är helt webbaserad. Detta betyder att du inte behöver installera någon programvara för att kunna använda tjänsten. Så fort ditt inlogg är klart är allt klart för användning.
I vårt grundpaket ingår 3000 uppslag i månaden. Det är med andra ord så många verifieringar ni kan göra per månad. Skulle ni behöva göra fler uppslag än så går det självklart att ordna.
I standardpaketet ingår 3 behöriga användare. Det går självklart att köpa till fler användare om så skulle behövas.
Senast uppdaterad juni 2021