MiTeam

MiTeam ger fler funktioner och en bättre upplevelse i din softphone och mobila växel.
Direkt- och gruppchatt i dator och mobil

Direkt- och gruppchatt i dator och mobil

Chattfunktionen går att använda både som en direktchatt mellan två personer och med flera deltagare som kan läggas till efter hand. Funktionen följer samma användningsområde oavsett gränssnitt (softphone och app).

 

Studio Soluno
Play video
Spela film ›

Studio Soluno

I denna film finner du vår VD och vår sälj- och marknadschef som förklarar mer om tjänsten.

Historik ger trygghet

Onlinechatten har inbyggd historik vilket innebär att alla chattar lagras. I Light-versionen lagras allt i 30 dagar och om du har Full-versionen finns ingen begränsning på lagringstiden. Är inte den sökta personen tillgänglig när meddelandet sänds får mottagaren meddelandet vid nästkommande inloggning. I mobilen kan meddelanden skickas direkt till mottagaren.

Hej, kan du stänga ner dokumentet så att jag kan börja fylla i?

Nu är det slut på dokumentkonflikter och oändliga mailtrådar i diverse projekt, säg hej till MiTeam, ett effektivt och modernt samarbetsverktyg.

Strukturerar arbetet

Effektiviserar kommunikationen

Ger trygghet med historik

Dela dokument direkt med kolleger

Oavsett om två eller flera personer deltar i chatten kan dokument delas för att användas t.ex. vid en presentation (det är inte samma sak som skärmdelning). Naturligtvis kan dokumentdelningen användas i kombination med andra funktioner som planerade eller schemalagda telefonmöten.

Struktur med att-göra-listor

Med att-göra-listor kan du strukturera ditt arbete genom att skapa smarta aktivitetslistor. Dessa listor kan du också enkelt och smidigt dela med kollegerna.

Kommunikation via tal eller video direkt i telefonistgränssnittet

Håll möten direkt via video, samtal eller webb. Det är enkelt att bjuda in en eller flera (max sju) interna och externa deltagare som lika enkelt kan delta direkt via sin softphone, app eller webben.

Här hittar du en matris över MiTeams olika funktioner

Vanliga frågor om MiTeam

Vad är skillnaden mellan MiTeam och Skype for business?

På det stora hela är Skype for Business och MiTeam liknande tjänster men det finns några skillnader som är ganska avgörande för användaren. I Skype for business behöver alla deltagare ha tjänsten men i MiTeam kan du enkelt bjuda in externa deltagare. En annan sak som skiljer de båda tjänsterna är att MiTeam har historik. Det betyder att chattkonversationer och dokument som har delats sparas i 30 dagar.

Går det att bjuda in externa deltagare i MiTeam?

Det går utmärkt att bjuda in externa deltagare i MiTeam. I chattfunktionen är det helt obegränsat hur många du kan bjuda in. Talfunktionen har en begränsning, där kan ni vara upp till 50 stycken deltagare samtidigt.

Vart lagras MiTeams historik och hur länge?

I MiTeam lagras alla chattar och dokument i 30 dagar om man använder Light-versionen. I Full-versionen finns ingen begränsning på lagringstiden. Denna historik ger dig trygghet i att du kan gå tillbaka och se vad som överenskommits och man kan hämta hem dokument som har delats även efter att en chatt har avslutats. Informationen lagras hos oss på Soluno så ni behöver inte installera några servrar eller liknande för att kunna behålla historiken. Självklart kan inte vi på Soluno se era konversationer och dokument, det är bara ni som kan se dessa.

Hur många deltagare kan man vara i en projektgrupp i MiTeam?

I en projektgrupp i MiTeam kan det vara upp till 50 personer. I chattfunktionen kan man egentligen vara hur många som helst, det är talfunktionen som sätter begränsningen i detta fall.

Finns det någon begränsning på hur stora filer man kan ladda upp och hur mycket man kan lagra?

Du kan inte ladda upp hur stora filer som helst. Har du Light-versionen av MiTeam kan du ladda upp filer som är upp till 5 MB stora. Har du istället Full-versionen kan du ladda upp filer som är upp till 300 MB stora. Har du Light-versionen av MiTeam kan upp till 5 GB lagras, med Full-versionen har du obegränsad lagring. Allt lagras i 30 dagar.