Soluno

Contact center

Vår Contact center lösning gör det betydligt enklare att ge kunderna vad de vill ha, lösa ärenden snabbare och ge ett proffsigare intryck.
Avancerad kundtjänst är en konkurrensfördel

Avancerad kundtjänst är en konkurrensfördel

Fördelarna med ett Contact center är många. När produkter görs om till tjänster är det just snabb och personlig service som kommer att vara skillnaden mellan er och konkurrenterna. Vårt Contact center växer snabbast i branschen och är integrerat med Puzzel.

Alla kanaler på ett ställe

Alla kontaktytor skapar ärenden till ett och samma system – därför får ni en tydlig överblick och kan prioritera rätt. Genom att direkt kunna möta kunden i den kanal som valts uppfattas ni som smidiga och proffsiga. Oavsett om kunder väljer att fylla i formulär på webben, skicka e-post, chatta, ringa eller använda sociala medier hamnar alla ärenden i rätt kö, till rätt person med rätt prioritet och på ett och samma ställe.

Det är någon som har twittrat en fråga till oss, ska vi svara på det?

Med en contact center lösning får ni en professionell kundservice som samlar alla ärenden från olika kanaler i ett och samma gränssnitt, till rätt agent med rätt prioritet.

Kundservice i världsklass

Avancera och effektivisera kundservicen genom att samla alla kanaler på ett ställe och analysera kommunikationsmönster med hjälp av avancerade rapporter.

Anpassas efter behov

Öka och minska licenser efter behov och betala alltid för vad ni faktiskt använder. Tack vare webbaserad lösning är lösningen geografiskt oberoende.

Maximal säkerhet

Skulle något av systemen mot förmodan ligga nere finns det andra till hands, tack vare att systemen är integrerade med varandra.

Effektivt både internt och externt

Effektivt både internt och externt

Optimera era resurser med information som gör att ni kan bemanna köer och mediekanaler på rätt sätt. Ni kan välja om ett ärende ska prioriteras högre och vilka personer som ska ha tillgång till respektive mediekanal. Väl uppsatt fungerar det lika bra externt som internt för frågor som rör exempelvis säljsupport eller teknisk support.

Avancerade rapporter

Avancerade rapporter

Med hjälp av våra avancerade rapporter får ni kunskap om kund- och handläggarbeteenden vilket ofta är en förutsättning för att kunna påverka i rätt riktning. Ett bra sätt att öka lagkänslan hos medarbetarna är att arbeta mot gemensamma mål där det faktiskt syns att man gör skillnad.

Vårt Contact center är helt oberoende och flexibelt

Vårt Contact center är helt oberoende och flexibelt

Systemet är helt webbaserat och flexibelt – det spelar ingen roll var ni sitter geografiskt, vilken plattform eller vilket operativsystem ni använder, vilken telefonoperatör ni har eller ens vilken växeltjänst ni har. Öka och minska antalet handläggare efter behov och betala bara för det ni faktiskt använder. Koppla på funktioner allt eftersom ni växer in i lösningen och allokera om resurserna utifrån era behov.

Maximal säkerhet tack vare integration med Puzzel

Vårt Contact center och vår växel är i sin tur integrerade med Puzzel. Det innebär att vi kan erbjuda Sveriges säkraste telefonilösning. Skulle något system mot förmodan ligga nere backar Soluno och Puzzel nämligen upp varandra. Skulle växeltjänsten gå ner kan ni fortfarande logga in i Contact center-lösningen och ansluta med vilket nummer och telefon som helst. Skulle Puzzel gå ner så kan ni använda era softphones i stället och samtalen kommer fram som de ska.

Boka ett möte redan idag