Callboard

En tjänst som passar alla företag som vill mäta sina utgående och inkommande samtal på ett enkelt sätt.
Vad är en Callboard?

Vad är en Callboard?

Soluno Callboard är en webbsida som i realtid låter er visa alla inkommande och utgående samtal för valda användare i växeln. Informationen hämtas direkt från anknytningen i växeln och visas redan innan användaren t.ex. har besvarat ett samtal.

Integrera telefonin med populära CRM-system

Integrera telefonin med populära CRM-system

Tack vare att vår Callboard är integrerad med Upsales och Salesforce kan varje samtal få ett eget kontaktkort i ett av CRM-systemen som visar ännu mer information om den som du eller kollegan pratar med. Den detaljerade informationen visar vem som ringer redan innan du svarat och håller dig alltid uppdaterad om vem din kollega pratar med oavsett om samtalet är utgående eller inkommande.

Exempel på användningsområde:

Din säljkår ska boka möten och du vill kunna se vilka potentiella kunder som säljarna talar med. Förutom att du ser vilka som talar i telefon i realtid, så kan du vid säljarens pågående eller avslutade samtal öppna den potentiella kundens kontaktkort i Upsales eller Salesforce med ett enkelt knapptryck för att få att ta del av ännu mer information.

Soluno Callboard kan visa information i valfri enhet, t.ex.:


  • Dator
  • Smartphone
  • Surfplatta

Vanliga frågor om Callboard

Vad är skillnaden mellan Callboard och Wallboard?

Dessa två tjänster kan tyckas lika vid en första anblick men de är ämnade att användas på annorlunda sätt. Den viktigaste funktionen som skiljer dem åt är att med Callboard kan du mäta utgående samtal. Detta är perfekt om du exempelvis har ett säljteam som du vill kunna mäta hur många pågående och avslutade utgående samtal de har.

Vilka CRM-system finns integrerade med Callboard?

Än så länge har vi tre vanliga CRM-system integrerade med tjänsten Callboard. Dessa är Lime, Upsales och Salesforce.

Hur kan man visa upp Callboarden?

Callboard är byggd för att du ska kunna visa upp den där det passar dig och ditt företag. Du väljer fritt om du vill visa upp den via en projektor eller på en storbildskärm  där alla kan se och följa utvecklingen. Självklart kan du även välja att visa den på en vanlig datorskärm så bara en person kan se den med, exempelvis om du bara vill se din egen statistik.

Kan man filtrera Callboard så man ser bara sin egna statistik?

Jobbar du som exempelvis säljare kan det vara värdefullt att se hur du har presterat en viss dag eller vecka. Därför har vi byggt Callboard så att du ska kunna filtrera informationen så du ser enbart dig själv eller en enskild person.

I vilka system gör Callboard en sökning vid inkommande samtal?

Callboard söker på flera ställen. Självklart söker den efter information i din växel men kan även söka i ditt CRM-system. Callboard söker även på hitta.se för att säkerställa att informationen du får blir så komplett som möjligt.