Callboard

Överblicka, mät och följ upp allt som har med era samtal att göra. Informationen hämtas direkt i anknytningen i växeln och visas i realtid.
Vad är en Callboard?

Vad är en Callboard?

Callboard är en tjänst som på en webbsida visar flöden för alla inkommande och utgående samtal till svarsgrupper. Informationen hämtas direkt i anknytningen i växeln och visas i realtid.

Hur föddes Callboard?

Callboard är till för dem som verkligen vill titta under huven på sin företagstelefoni och ta reda på vad som händer just nu. Vi på Soluno strävar alltid efter att vara bäst i branschen när det kommer till kundhantering och support vilket gjorde att vi själva sökte på marknaden efter ett verktyg som skulle kunna ge oss relevant information i rätt tid. När sökningen blev fruktlös valde vi istället att bygga en egen lösning. Den Callboard vi erbjuder våra kunder idag är den andra upplagan i ordningen och är resultatet av ett gediget arbete för att skapa ett system som kan berätta när telefonin fungerar dåligt, utan att dina kunder ska behöva berätta det.

Stöd för komplexa flöden

Stöd för komplexa flöden

Förutom att Callboard mäter både inkommande och utgående samtal i realtid har tjänsten dessutom förståelse för komplexa flöden inom telefonin. Om en agent exempelvis sitter upptagen och skickar ett inkommande samtal vidare kan liknande tjänster visa detta samtalet som avvisat. Callboard känner av vad som skett med samtalet och kan på så sätt ge dig rätt information.

Integration med populära CRM-system

Integration med populära CRM-system

Kunder har idag väldigt höga krav på igenkänning från sina leverantörer och vill inte behöva berätta sin kundhistoria varje gång de tar kontakt. Tack vare att Callboard är integrerad med populära CRM-system kan olika samtal få ett eget kontaktkort som visar viktig information om kunden. Den detaljerade informationen visar vem som ringer redan innan du svarat och håller dig alltid uppdaterad om vilka ert företag har kontakt med.

Användningsområden

Användningsområden

Förr behövde chefer aktivt gå runt bland support eller säljare, alternativt sätta sig på kvällen för att läsa av statistik, för att kunna ta reda på vad som händer just nu. Callboard ger nu istället en omedelbar överblick över hur både sälj och support presterar och ger värdefull insikt för att kunna fatta beslut kring bemanning. Tjänsten kan även fungera som ett coaching-underlag för de med personalansvar eftersom det blir tydligt med Callboard vilka som presterar och vilka som inte gör det bland kollegorna.

Sporra din personal med topplistan

Sporra din personal med topplistan

Topplistan som visas i Callboard är till för att sporra din personal att alltid prestera på topp. Här blir det tydligt vilka som kämpar lite extra hårt just den dagen. Välj vilka svarsgrupper du vill mäta samt om du vill se utgående eller inkommande samtal. Exempelvis kanske du vill se vilka som tagit emot flest inkommande samtal på supportavdelningen samtidigt som det är mer intressant att se utgående samtal från säljavdelningen.

Bygg Callboard efter dina önskemål

Bygg Callboard efter dina önskemål

Du kan själv bygga upp Callboard med dess olika beståndsdelar, samtalslistan, topplistan och statistikboxarna, för att se just de variabler som är av intresse för din organisation. Designen är genomarbetad för att kunna visa mycket information på en och samma gång utan att göra den svåravläst. Vill du hålla vyn simplare kan du välja att plocka bort boxar för att ge mer plats åt det som verkligen är viktigt för dig och ditt företag.

Visa den där du vill

Du kan enkelt välja om du vill se informationen själv på en skärm eller visa den via en projektor eller skärm för dina medarbetare. Därför finns även ett ljust läge som lämpar sig mer för projektor och ett mörkt läge som lämpar sig bra för skärmar. Dessa växlar du enkelt mellan genom en knapptryckning.

Låt rätt avdelning se rätt statistik

Låt rätt avdelning se rätt statistik

Olika siffror är viktiga för olika avdelningar, därför låter Callboard er visa upp olika vyer av systemet beroende på vart i organisationen den visas. På så sätt kan ni välja att exempelvis visa antal utgående samtal samt hur långa dessa var för säljavdelningen samtidigt som supporten ser antal inkommande samtal och genomsnittlig svarstid.

Vanliga frågor om Callboard

Vad är skillnaden mellan Callboard och Wallboard?

Dessa två tjänster kan tyckas lika vid första anblick men de är ämnade att användas på annorlunda sätt. Den viktigaste funktionen som skiljer dem åt är att med Callboard kan du mäta både utgående och inkommande samtal i realtid. Callboard är enbart för samtal medan Wallboard ger en överblick över flera av företagets kontaktytor.

Vilka CRM-system finns integrerade med Callboard?

Callboard är integrerat med flertalet vanliga CRM-system. Dessa är: Upsales, Zendesk, Salesforce, Lime, BCS, Freshdesk, Hubspot, hitta.se och Eniro.

Hur kan man visa Callboard?

Callboard är byggd för att du ska kunna visa upp den där det passar dig och ditt företag. Du väljer fritt om du vill visa upp den via en projektor eller på en storbildskärm där alla kan se och följa utvecklingen. Självklart kan du även välja att visa den på en vanlig datorskärm så bara en person kan se den med. Tjänsten har två olika färglägen, ett ljust och ett mörkt, för att ge optimal läsbarhet på de olika destinationerna.

För vilka företag passar Callboard?

Callboard ger dig ett nytt sätt att se på er telefoni. Det är ett led på vägen att hjälpa dig förstå vad som sker i mötesbokning, försäljning, support eller liknande. Denna tjänst passar företag som hanterar en större mängd samtal och vill kunna få en tydlig överblick i vad som händer. Detta kan vara utgående samtal från en säljavdelning eller ingående samtal till support eller kundtjänst. Genom att ta del av denna information kan ni sedan ta viktiga beslut kring er telefoni och bemanning samt sporra personalen.

Kan man välja vilken information som man vill se i Callboard?

Callboard är byggd så att du kan välja vilken information som ska visas. Du kan välja om du vill se samtalslistan, om du vill se två, en eller ingen topplista och du kan ha upp till 4 statistikboxar aktiva på samma gång. Du kan dessutom välja bland en mängd olika variabler att visa i dina statistikboxar. Vyn är responsiv så layouten anpassar sig beroende på hur många rutor du vill visa.