Fyra starka fördelar med att ha en intern företagschatt

I Solunos softphone samt mobilapp ingår en chattfunktion som gör att alla dina medarbetare kan chatta, dela dokument och annat material med varandra. Informationen stannar inom ert företag och går aldrig publikt.

Här listar vi några fördelar med att ha en intern företagschatt:

Chatt är snabbare än mail och telefon
Om du behöver få snabb hjälp av någon inom företaget är chatt effektivt. Ett chattmeddelande kommer upp direkt på skärmen hos den person du skickar meddelandet till. Det gör att du slipper fundera på hur lång tid det kommer ta innan personen läser ditt meddelande och det kallar på uppmärksamhet direkt.

Chatt sänker ljudvolymen i öppna kontorslandskap
I öppna kontorslandskap är det viktigt att hålla ljudvolymen nere för att ha en så bra arbetsmiljö som möjligt. Istället för att dina kollegor ska ropa till varandra kan de snabbt och enkelt skicka ett chattmeddelande vilket sänker ljudvolymen.

Chatt sänker antalet internmail
E-post är ett växande problem för många företag och anställda. Mycket information ska förmedlas och spridas via e-post men formatet är inte alltid optimalt. Genom att använda chatt har vi märkt att antalet interna e-postmeddelanden har sjunkit. Det gör e-posthanteringen mer effektiv för alla medarbetare och spar företaget en hel del tid.

Chatt är ett bra komplement till telefonkonferenser
Under telefonkonferenser behöver ibland två deltagare dela information med varandra som inte är intressant för de resterande i konferensen. Istället för att de personerna ska ta upp tid av telefonkonferensen kan de enkelt öppna en chatt för att dela sin information under tiden telefonkonferensen fortsätter.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *