Förbered er support inför semestersäsongen med Soluno

Vintertiden är nu här och julen närmar sig med stormsteg. Med den kommande jultiderna kommer de boostade konsumentvanorna. De goda nyheterna är att ju mer ni känner till era konsumenters trender och vanor, desto bättre kan du hantera support för ultimat framgång under denna period.

Det bästa sättet att göra detta är att först lära sig mer om sina kunder. Hur kontaktar de vanligtvis er? Vilka bekymmer har de vanligtvis? Om du inte är säker är de främsta anledningarna till att kunder ringer in under semestern vanligtvis för att köpa presenter, returnera varor, leveransstatus, fakturering, avbokning, produktråd och kontouppdateringar. Detta är viktigt att veta eftersom du inte bara förbereder dig för att svara på frågor som kommer in från vänster och höger, utan du kan också hjälpa er förbereda rätt kommunikationskanaler för att möta era kunder.

Telefonen är utan tvekan fortfarande det mest föredragna sättet bland kunderna, men några andra populära verktyg inkluderar webbchatt, e-post, kunskapsbas, mobilapp, recensioner och sociala medier. Se till att du bemannar de olika kanaler som dina kunder föredrar så att du kan erbjuda flera kundtjänstalternativ. Men en sak som inte bara tillhör semesterperioden är otålighet med långa väntetider. Vi gillar inte att vänta i kö i butiker, eller för att bli uppringd, och kunder förväntar sig slutligen att du svarar inom 24 timmar via e-post. Med med ett bra supportsystem på plats kan du se till att möta inkommande frågor samtidigt som du sparar tid för att fokusera på de mer komplexa ärenden.

Vi är här för att hjälpa till!

Så nu när vi är i god tid inför den kommande säsongen vill vi påminna er om våra fantastiska verktyg för att se till att er support hanterar inkommande ärenden på bästa sätt. Det är inte bara kunder som inte vill vänta på hjälp, du kanske måste du göra ändringar i din telefoni som du inte har tid att vänta på. Vi utvecklade vår självserviceportal MySoluno så att administratörer kan hålla kontroll över sin telefonilösning och hantera de mest återkommande ärenden. Kanske har du en planerad semester på väg, eller så kanske du vill spela in ett nytt röstmeddelande för när du inte är på plats. Du kan enkelt göra allt detta i MySoluno i ett superintuitivt gränssnitt. Dessutom kan du också skapa ett helt tratt-system genom att organisera svarsgrupper, så att du förblir bemannad och inga frågor hamnar mellan stolarna.

Ett annat bra sätt att bättre hantera de ökade kundkraven är med en bra kunskapsbas. På Soluno arbetar vi ständigt med vår kunskapsbas som lyfter återkommande frågor eller problem. Allt för att se till att alla har den information de behöver för att kunna lösa alla situationer och förändringar själva. Visste du att vi också har guider och information om hur du ändrar dina öppettider på din växel här? (Ja det är en ledtråd)

Om du har några frågor om hur du hanterar ditt stöd under semestern kan du naturligtvis också kontakta vår support så hjälper vi dig gärna!

Av Adam Olofsson
Customer Support Manager

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CO Neutral website