Information för de som tidigare hade växel- och operatörstjänster hos Techstep.

Här finner du som tidigare var Techstep-kund, av växel- och operatörstjänster, vanligt förekommande frågor och svar gällande förändringen i era tjänster.

Information för de som tidigare hade växel- och operatörstjänster hos Techstep.

Vi finns här för dig

Den 3 januari tog vi på Soluno by Destiny över verksamheten kring Cloud Telefoni från Techstep Sweden AB. Vi på Soluno är väldigt glada att få ta över er som kund och kommer göra allt vi kan för att göra övergången så sömlös och effektiv som möjligt. Nedan har vi samlat vanliga frågor och svar gällande förändringen i era tjänster. Om ni inte hittar svar på era frågor här är ni självklart alltid varmt välkomna att kontakta oss.

FAQ

Vart vänder jag mig för support?

Den 10e januari tar vi på Soluno över supporten för era tjänster. På www.soluno.se/support kan du läsa mer om hur du kontaktar oss.

Kommer vi bli kontaktade?

Vi går ut med löpande information via mail till alla administratörer.

Från mitten av januari kommer vi, med hjälp av våra lokala partners, att börja kontakta er för att påbörja ett migreringsarbete från er gamla plattform. Soluno, tillsammans med våra lokalt förankrade återförsäljare, kommer då att hjälpa er med allt från avtal till att se till att ni får de tjänster ni behöver.

Vilket bolag fakturerar oss?

Fakturan som kommer i januari kommer att vara från Techstep. Därefter tar vi på Soluno även över faktureringen.

Vilken self-service portal gäller?

Som Techstepkund har ni tidigare använt Techsteps version av serviceportalen. Från och med den 1 februari kommer ni istället få tillgång direkt till Solunos version, MySoluno. Det är alltså samma tjänster och funktioner i portalen, men med annan logga och andra färger.

Ni loggar in med samma inloggningsuppgifter, och allt fungerar precis som vanligt. Det är alltså bara länken till portalen som har ändrats.

Byte av operatör

För de kunder som har haft Techstep som operatör kommer det att ske ett byte mellan 20/1 – 31/1-2022. Då flyttas ni över från Techsteps plattform, till Solunos. Övergången förväntas ske utan påverkan för er som kund, men skulle det dyka upp några frågor, kontaktar ni support@soluno.se .

Bytet innebär inga förändringar i priser eller funktionalitet utan är enbart en teknisk åtgärd från vår sida, för att ni som kund ska ligga på rätt plattform.

Räkna ut ditt pris