Cloud Comms Summit 2020 – Hur förser vi förändrade kundbehov?

Hur ser marknaden ut idag?

Vi lever i en tid där utveckling sker i en rasande fart. Detta gör att marknaden blir väldigt komplex och skapar mycket osäkerhet. Det fina med mänskligheten är att vi har alltid varit bra på att förändra oss. Och det är den här flexibiliteten som vi även behöver kunna skapa på företagsnivå. Vi kan inte bygga in oss i ett hörn utan istället skapa system som är öppna för nya möjligheter och vägar.

På Soluno förstår vi vikten av att fokusera på det vi kan och göra just detta riktigt bra. På de punkter där någon annan gör något bättre ser vi istället till att integrera med dem. På så sätt kan vi kombinera det bästa från olika system och låta kunder välja det som passar dem bäst. Genom smarta integrationer kan vi bygga en agil tjänst som kan följa de snabba rörelserna på marknaden.

Vi lever i en mobil värld idag, vi gör allt via mobilen. Beställer biljetter, betalar räkningar, hittar i en ny stad och sätter igång lamporna redan innan vi har kommit hem. Varför ska vi bete oss annorlunda på vår arbetsplats? Personal vill kunna jobba från där det passar för dem. För att ha bra teknologi mot sina kunder så måste man också ha en digital arbetsplats. Att ha rätt teknologi på plats kan hjälpa att locka ny arbetskraft.

Hur förser vi förändrade behov?

En viktig del av vad slutkunder vill ha av en cloud-leverantör är insiktsfull pre-sales-information såväl som utbud. Som en CPaaS leverantör förstår vi vikten av att finnas nära slutanvändare via våra wholesalepartners. Vi på Soluno var tidiga med molnlösningen. I Sverige gjorde vi molnresan, redan 2006, som idag sker runt om i Europa. Vi fick utbilda kunden i vad en softphone faktiskt är, och att en växel i mobilen faktiskt fungerar. Företag runt om i Europa är lite oroliga, fungerar verkligen molnet. Och vi kan med gedigen erfarenhet av både den svenska och internationella marknaden säga; Ja, det fungerar.

Tillsammans med våra wholesalepartners kan vi förse lokala såväl som internationella behov genom att sömlöst kombinera det bästa av båda tjänster och integrationer. Tillsammans med vår erfarenhet och plattform, och med partners utbud och lokala erfarenhet – kan vi skapa en holistisk lösning som talar till den avsedda marknaden. Vårat kontinuerliga arbete med partners under såväl som efter lansering ser vi även som en otroligt viktig aspekt i lyckad partnerskap. Det hjälper inte bara oss att förstå marknaden bättre, men skapar även en otroligt viktig dialog med våra partners.

Ett viktigt steg att följa med utvecklade behov är ligger även framförallt i utbudet av integrationer som tillsammans med plattformen kan skapa en omnichannel-lösning. Kunder vill inte känna sig tvingade att välja ett enda samarbetsverktyg, och vill inte heller pendla mellan olika plattformer idag. Vi arbetar därför ständigt för att implementera nya integrationer såväl som anpassade lösningar med vår plattform för att skapa en helhetslösning som täcker befintliga såväl som nya behov. Detta agerar som en komplett grund för arbete, kommunikation och samarbete, och användare slipper spendera tid på att bygga egna integratioenr eller lösningar för att effektivisera arbete.

Av Johan Wogel
Wholesale Country Manager UK
Utmanar utvecklingen inom molnbaserad kommunikation i europa, med en ny partner åt gången

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CO Neutral website