City: Skövde

Soluno stärker sin position på svenska marknaden genom förvärv

Soluno har förvärvat den svenska delen för molnbaserad telefoni från Techstep. Avtalet återspeglar båda företagens ambition att vara ledande inom sina kärnverksamheter. För Soluno innebär det att man marknadsandelsmässigt nu tampas om plats tre inom UCaaS (Unified Communications as a Service). Techstep bygger på samma teknikplattform som Soluno vilket är tryggt för kunderna, som nu … Läs mer

Chatbots: Hur automatiserad FAQ-funktionalitet kan driva din lönsamhet

För kunden, som är svältfödd på tid, som har en fråga betyder en chatbot att det inte finns något behov av att ringa och sitta i kö för en mänsklig operatör; eller studsas mellan avdelningar på jakt efter en lösning på deras problem. För tjänsteleverantören finns det inget behov av att implementera en dyr och ofta ineffektiv call center-funktion med alla tillhörande, resurskrävande kostnader som konspirerar mot tillväxt på bottenlinjen. I dagens värld som alltid är "on", är den automatiserade chatboten motgiften dygnet runt mot kostsamma, ofta tröga mänskliga kundservicesträvanden.

Vår OPEN MIND:ER Emma Libeck

Emma Libeck är en av våra senaste stjärnor i vårt grymma supportteam och hennes roll som First Line tekniker går ut på att hjälpa slutkunder med sina supportärenden. Efter att ha jobbat i smyckesbutik innan, var Emma redo för nya äventyr i en ny bransch, och trots utmaningarna med att ta in allt som har … Läs mer

Contact Soluno