Callboard – våga titta under huven på er telefoni

Vårt mål är att vara bäst i branschen när det kommer till telefoni. Då menar vi inte bara att leverera de bästa tjänsterna till våra kunder, vi vill även vara bäst när det kommer till hur vi hanterar vår egna telefoni. Vi tror, med handen på hjärtat, att vi har lyckats.

Hur gör man då för att bli bäst på att hantera sin telefoni? Tricket är att våga titta under huven och ta reda på hur det verkligen står till.

Vi ville veta ALLT om våra samtal. Och då menar vi precis ALLT. Hur många samtal besvarar vi, hur många samtal ringer vi ut, hur långa är samtalen, hur många samtal kopplas vidare, hur många samtal missas, hur länge får kunderna vänta och så vidare – ALLT. Dessutom ville vi kunna se allt detta i realtid. Som ni säkert förstår hade vi extremt höga krav. Så, i enlighet med de teknikfantaster vi är, började vi söka land och rike runt för att hitta en tjänst som kunde hjälpa oss med detta. Efter ett fruktlöst letande bestämde vi oss för att om det inte fanns en tjänst som möter våra behov får vi istället se till att bygga den själva. Så påbörjades arbetet med tjänsten Callboard.

Att ha en lista som visade samtalsflöden var det grundläggande kravet. Vi ville se både samtal som kom in och som ringdes ut. Vi var även nyfikna på vilka vi pratade med. Därför integrerade vi Callboard med kända CRM-verktyg. På så sätt kunde varje samtal få ett kontaktkort och vi fick en bra överblick över samtalen.

Men vi var inte nöjda där. Vi lade till statistikboxar för att snabbt kunna överblicka viktiga siffror så om antal i kö, antal missade samtal, antal utgående samtal, snittid och så vidare. Callboard kan ha fyra sådana boxar aktiva på samma gång och självklart väljer man fritt vilka svarsgrupper som ska synas och vilka variabler som ska mätas.

Utöver att vi ville ha en sida som på ett enkelt och överskådligt sätt berättade allt vi ville veta om våra samtal ville vi även ha något som sporrade våra medarbetare. På Soluno älskar vi gamification och allt som får våra medarbetare att bli extra taggade på sina arbetsuppgifter. Därför kunde vi inte låta bli att lägga till topplistan. Här ser man vilka som presterar extra bra just den dagen. Välj bland olika svarsgrupper och filtrera på inkommande eller utgående samtal så att topplistan blir så relevant som möjligt. Exempelvis kan man välja att visa vilka på supporten som tagit emot flest samtal eller vilka på säljavdelningen som har ringt ut flest samtal under dagen.

Callboard blev på så sätt en komplett tjänst som berättade allt vi ville veta om vår telefoni. Den hjälper oss att berätta hur vi sköter oss, utan att våra kunder ska behöva säga det. Den berättar för oss när vi presterar bra och när vi behöver kämpa lite extra. All denna information har gjort att vi vågar hävda att vi är bäst i branschen när det kommer till att hantera vår egna telefoni.

Låter detta som en intressant tjänst för ditt företag? Ring oss på 010-410 50 00 så berättar våra kunniga rådgivare mer om hur Callboard kan förbättra just er telefoni.

Vill du hellre bli uppringd? Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret på vår kontaktsida så ringer vi upp dig.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *