Vår OPEN MIND:ER Emma Libeck

Emma Libeck är en av våra senaste stjärnor i vårt grymma supportteam och hennes roll som First Line tekniker går ut på att hjälpa slutkunder med sina supportärenden. Efter att ha jobbat i smyckesbutik innan, var Emma redo för nya äventyr i en ny bransch, och trots utmaningarna med att ta in allt som har med telekom att göra,  är Emma en driven kollega med sprudlande energi. Det som driver henne mest i arbetsdagen är hennes fantastiska kollegor, som alltid stöttar varandra och med alla samma mål att se till att våra slutkunder är nöjda med oss som företag. På fritiden föredrar Emma en hemmakväll med sällskapsspel som cards against humanity eller charader med sina kompisar. Hon är också en riktig foodie, som gillar allt från sushi till hamburgare och schnitzel med snabbmakaroner. Emma har även imponerande nog lärt sig dansa samba och har även tagit lektioner innan covid bröt ut. Något som hon hoppas  på fortsätta med nu när restriktionerna lättat upp sig.

Namn: Emma
Smeknamn: Emma
Avdelning: Slutkundssupport
Roll: First line tekniker

4 snabba

Lunchlåda eller lunch ute? Lunchlåda
skidresa eller solsemester? Solsemester
Slack eller Teams? Slack
Mjölk eller socker i kaffet? Massor av Oatly

Rollen och Soluno

Vad gör du i din roll? Min roll som first Line tekniker på slutkundsupporten är att hjälpa våra slutkunder att kort och gott att felsöka, justera och lägga till allt ifrån användare och mobilabonnemang till svarsgrupper och andra växeltjänster.

Hur ser din arbetsdag ut? En typisk arbetsdag börjar med lite småprat i köket och brygd av rejäl kopp Te eller Kaffe innan telefontiden börjar 08.00. Beroende på om jag har telefondag eller ej har jag primärt fokus på att antingen lösa chat och mailärenden eller lösa telefonärenden!

Varför började du jobba på Soluno? Innan jag började jobba på Soluno pluggade jag halvtid och jobbade halvtid i smyckesaffär, så fort jag blev tipsad om att söka tjänsten som supporttekniker kändes det som en superchans att få möjligheten börja arbeta i en för mig helt ny bransch och dessutom få möjligheten att arbeta heltid!

Vilka utmaningar har du upplevt i din tjänst? Då jag endast har arbetslivserfarenhet från att jobba som butikssäljare i detaljhandeln utan någon teknisk kompetens eller kunskaper om telefoni har i stort sett allt varit en utmaning till en början.

Vad driver dig mest i arbetsdagen? Mina rubiner till kollegor! De förgyller varje arbetsdag. De har alla varit helt fantastiska mot mig från dag ett och jag drivs ständigt av att bli lika duktiga som dom!

Hur såg onboarding-processen ut när du började på Soluno? Under min upplärning hade jag fått Klara som ”fadder” som tog lite extra hand om mig i början av min anställning. Då alla upplärning bygger på ”learning by doing” blev hon bombarderad av frågor från mig i flera veckor. Då restriktioner och sommarledighet rådde fanns det risk att det skulle ta väldigt lång tid för mig att träffa alla men som tur är vi på Soluno duktiga på att använda oss av kommunikationsverktyg som teams och slack, vilket resulterade i att jag ändå hann bekanta mig med de flesta! Något jag särskilt uppskattade i min onboarding process var att jag och min Kollega Edward som började samtidigt som mig fick boka in möten med kollegor från Solunos olika avdelningar för att kunna presentera oss för varandra och få höra från avdelningarna själva hur deras roll och arbetsuppgifter såg ut.

Vad är det sjukaste du varit med om på Soluno? I positiva bemärkelser måste det vara att så snabbt börja jobba på Soluno och sedan bara någon månad senare bli en del av Destiny!

 Vad ser du mest fram emot i vinter? Närmst i tiden ser jag mycket fram emot vårt julbord på Skansen! Jag älskar mat och julmat så en hel buffé av det kommer bli asgött.

Vem är din favoritkollega? Alla! Inte bara mina närmsta kollegor på Supporten utan alla jag kommit i kontakt med på Soluno är så himla trevliga, roliga och duktiga på vad de gör! Med detta sagt vill jag utbringa en särskild skål till min Sensei och BDFF (Best Desk friend forever) Klara som varit min fadder under min upplärning och allmänt tagit mig lite extra under sina vingar då jag var ny.

You rock gurl <3

Av Sofia Svantesson
Brand Marketing Manager
Enhetlig företagskommunikation och samarbete är nyckeln till effektiviserade arbetsflöden.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Contact Soluno