Bank och finans

I en bransch med stora krav på att efterleva en ständig ström av nya regler samtidigt som behov av effektivisering och transparens ökar kan rätt telefoni göra en väsentlig skillnad.

Vi på Soluno har tillsammans med företag aktiva inom finansbranschen tagit fram en lösning som är optimalt anpassad för just bank- och finansbranschen.

Rätt typ av telefonisystem

Rätt typ av telefonisystem

Bank- och finanssektorn omfattar ett brett spektrum av organisationer så som banker, kreditkortsföretag, försäkringsbolag, investeringsfonder och börsmäklare för att bara nämna några. Alla dessa organisationer har stora krav på sig att följa vad som kan verka som en oändlig ström av nya regler samtidigt som alla processer ska vara välordnade och transparenta. Utöver detta förväntas dessa företag även reducera kostnader, ha god säkerhet och kunna differentiera sig själva i en extremt konkurrenstät miljö. Så hur kan företag inom dessa verksamhetsområden uppnå allt detta? Att införskaffa i rätt typ av telefonisystem kan göra väsentlig skillnad.

MiFID II

MiFID II började gälla i början på 2018 och är ett EU-direktiv som omfattar alla placeringar och sparprodukter med undantag för sparkonton. Direktivet gäller alla länder inom EU och EES och förkortningen står för Markets in Financial Instrument Directive 2.

Genom införandet av MiFID II har finansbranschen fått utökade krav på information till kunder. I och med detta måste värdepappersföretag se över sin kundhantering i stort, något som även innefattar telefonin, för att kunna möta kraven.

I enlighet med MiFID II måste företag som är aktiva inom finans inrätta en särskild funktion för hantering av klagomål. Här krävs en transparent klagomålshantering som aktivt analyseras. Även här blir vikten av effektiv kundhantering avgörande.

Automatisk samtalsinspelning

Automatisk samtalsinspelning

För en bransch där det talade ordet är av stor betydelse är det viktigt med en samtalsinspelningstjänst som är enkel att hantera. Vi på Soluno erbjuder en tjänst som gör det enkelt för dig att spel in både på fasta och mobila anknytningar. Välj själv om alla samtal ska spelas in eller om ni endast vill spela in en viss procent av samtalen. Allt sparar vi 30 dagar i ett bibliotek som ni enkelt kan söka i efter olika parametrar. Sök på tid för samtalet, datum, vem som svarade eller vem som ringde.

Få kundinformation redan innan ni har svarat med Who’s calling

Få kundinformation redan innan ni har svarat med Who’s calling

Genom att koppla ihop era befintliga IT-system med växeltjänsten kan ni effektivisera kundhanteringen markant. Tjänsten Who’s Calling gör nämligen att ni får en omedelbar identifiering av kunden med tillhörande kundfakta när denne ringer in. Who’s Calling är integrerat med Upsales, Zendesk, Salesforce, Lime, BCS, Freshdesk, Hubspot, hitta.se och Eniro.

Studio Soluno om Who’s Calling
Play video
Spela filmen ›

Studio Soluno om Who’s Calling

Genom att få omgående information om kunden när denne ringer in kan ni hantera era kunder på ett proffsigt och effektivt sätt. Se filmen där Mattias Ohde tillsammans med Christian Hed berättar mer om tjänsten.

Verifiering Mobilt BankID

Verifiering Mobilt BankID

Säkerställ att du pratar med en behörig person genom en enkel verifiering via Mobilt BankID. Med vår tjänst Verifiering Mobilt BankID kan du på bara några sekunder säkerställa att den du pratar med via telefon faktiskt är den han eller hon uppger sig för att vara. Tjänsten kräver inga installationer och är extremt enkel att lära sig att använda.

Studio Soluno om Verifiering BankID
Play video
Spela filmen ›

Studio Soluno om Verifiering BankID

Ge både er och kunden en trygg upplevelse genom att verifiera kunder via Mobilt BankID. Se filmen där vår VD och vår marknads- och säljchef förklarar mer om tjänsten.

Många andra kringtjänster

Utöver de nämnda lösningarna har vi mängder av andra kringtjänster som skulle kunna underlätta samarbetet och kommunikationen både internt och externt. Vill du veta mer om vad vi på Soluno kan göra för just ditt företag? Fyll i kontaktformuläret nedan så kontaktar någon av våra kunniga rådgivare dig.