Är ni ett medelstort företag – då kommer ni inte undan när det gäller kundservice

Att kunder förväntar sig att få hög service av stora företag är ingen hemlighet. Fast saken är den att även små företag förväntas vara tillgängliga för sina kunder på ett helt annat sätt idag. Har du ett medelstort företag – ja då kommer du absolut inte undan!

Medelstora företag har inte samma resurser eller personalstyrka som ett större företag. Dessutom är medelstora företag ofta i en övergångsperiod där de växt ur småföretagarvärlden och börjar spela med ”the big boys”. Att kunna leverera samma service som ett större företag kan vara ett stort och skrämmande projekt.

Stora och medelstora företag förväntas kunna svara på sina kunders frågor och önskemål i realtid. Då förväntas svaren även vara pålästa och kontextuella.

”Nu”-förväntningarna

Jag tror att om vi rannsakar oss själva finner vi nog att vi är likadana. Vi förväntar oss svar i realtid – eller i alla fall näst intill. Har vi en lite mer komplex fråga kan vi vara villiga att vänta lite längre, men även här är förväntningarna på snabbhet extremt höga.

En annan faktor som blir allt vanligare är att kunder idag förväntar sig att företaget ska veta vem kunden är. Att personen som kunden får kontakt med kan se köphistorik och kunna förutspå kundens kommande behov.

Lösningen kan finnas i molnet

Det gäller att kolla på helheten. Ska ett medelstort företag kunna leverera samma standarder som kunder förväntar sig från stora företag måste alla jobba tillsammans. Det gäller både personal och applikationer. För medelstora företag är molnbaserade system, som exempelvis molnbaserade telefonilösningar, ett måste. Detta på grund av att ett molnbaserat system kan leverera en helhetssyn när det gäller kunder, samarbete, integration med andra system och global tillgänglighet.

Molnbaserade system är kärnan som kan möjliggöra att mål inom kostnadseffektivitet, rörlighet, innovation och leverans kan uppnås inom kundservice för medelstora företag.

Med rätt telefonisystem kan alla dina kollegor bli telefonister om så skulle behövas. Genom att integrera växeln med andra CRM-system ni använder kan ni effektivisera kundhanteringen samtidigt som ni får nöjdare kunder. Med rätt rapportverktyg kan ni analysera ringmönster från era kunder och därifrån ta viktiga beslut om bemanning och åtgärder ni behöver ta angående er support. Flexibiliteten hos en molnbaserad växel gör även att er växel kan öka eller minska i takt med ert behov.

Fördelar med att vara operatörsoberoende är många.

Solunos molnbaserade växel

Allt ovan kan självklart vi på Soluno leverera. Skulle du vilja veta mer om vad vi kan göra för just ditt företag är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 410 50 00 eller maila oss på info@soluno.se.

Vill du hellre bli uppringd? Fyll då i formuläret på vår kontaktsida så ringer en av våra rådgivare upp dig.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *