7 platser där ditt företagsnummer borde finnas

Med nytt företag kommer också nytt och fräscht telefonnummer, men du kanske är osäker på vart det ska synas. Att ringa är ofta att föredra för många kunder, så det är viktigt att ditt företagsnummer syns på relevanta platser. Dessutom, om du vill att ditt företag ska växa, är det viktigt att göra ditt nummer synligt så ofta som möjligt. Vi har därför listat 7 platser som ditt företagsnummer borde synas.

1. Din hemsida

Att ha din kontaktinformation är alltid A och O på hemsidan för att både främja företaget och göra det möjligt att nå dig. Om du har en e-handel, är det essentiellt att ha din kontaktinformation där, speciellt ditt telefonnummer. Det finns även möjlighet att inkludera ”klicka för att ringa” på hemsidan nu. Även om du har chatt och sociala medier tillgängligt på hemsidan, är det alltid bra att ha ”klicka för att ringa” för att konvertera besökare till kunder.

Vi erbjuder en liknande tjänst som heter Web Callback som hjälper dina befintliga och nya kunder att komma i kontakt med ditt företag på ett bra sätt genom att slippa vänta i kö. Istället kan de fylla i ett formulär på hemsidan och bestämma en passande tid att bli uppringda på.

2. Din e-mail signatur

Din e-mail signatur är ett bra sätt att trycka ut ditt telefonnummer lite extra. Det är dessutom väldigt relevant i och med ökande användandet av telefoner. Om du exempelvis skickar ut e-mail till din klientel, inkludera alltid ditt telefonnummer så de som läser på mobilen lätt kan trycka för att direkt komma i kontakt med dig.

3. Företagets sociala medier

Vare sig det gäller Facebook eller Instagram, är det här precis lika viktigt att inkludera ditt företagsnummer som på hemsidan. Båda ovanstående är några av de mest populära sociala medierna och är fantastiska platser att ha ditt kontaktinformation. Desto fler som besöker dina sociala medier, desto fler som också besöker din hemsida där kontaktinformationen syns igen.

4. Omdömessidor

Synligheten av ditt telefonnummer gör ditt företag också synligt. Online telefonkataloger kan ge dig en extra boost i synlighet som i sin tur kan leda till försäljningar. Se det som ett passivt sätt att få mer uppmärksamhet. Du behöver dessutom bara lägga till det en gång, för att de som söker på liknande tjänster, ska råka snubbla förbi dig och ditt företagsnummer. Dagens konsumenter är antingen delvis eller helt influerade av omdömessidor som Google Business eller Yelp. Fler än man kan tro ringer från dessa sidor och brukar dessutom vara väldigt motiverade köpare om influerade av ett positivt omdöme. Att lägga till ditt företagsnummer här och adress är superviktigt för att synas, speciellt för en publik som aktivt söker företag som ditt.

5. Digital marknadsföring och PR material

Digital marknadsföring är likt traditionell trycks sådan, och kommer i alla former och storlekar, tex ads, broschyrer, etc. – men tillgängliga online. Dessa är fantastiska ställen att placera ditt företagsnummer. Det kommer inte bara hjälpa dig skicka ut informationen till potentiella kunder, men kan i kombination med materialet vara ett bra sätt att skapa intresse som i sin tur influerar kunder att ringa dig.

Samma gäller traditionell marknadsföring, såsom tidningar eller nyhetsbrev, etc. Begränsa inte dig själv till att behålla din kontaktinformation på en plats. Var noga med att alltid inkludera en länk till din hemsida och ditt företagsnummer – vare sig det gäller tryckt eller digitalt.

6. Medarbetarresurser

Alla älskar ett nytt och flashigt visitkort, och det är också ett bra och prisvärt sätt att se till att ditt telefonnummer syns. Resurser som visitkort, merchandise, klistermärken, etc – fungerar alla som fantastisk kanvas för ditt företagsnummer. Dessutom, om du är en expert på att nätverka, se till att alltid ha med dig visitkorten och dela med dig av dom så frekvent du kan!

7. Befintliga kunder

Om du är osäker på om du verkligen visat ditt nummer och kontaktinformation för befintliga kunder, kan du alltid skicka ut ett nyhetsbrev med notis om ditt nya . nummer eller kontaktinformation. Detta är också ett användbart sätt för att dina kunder ska kunna dela informationen med andra om de är nöjda. Ett nytt företagsnummer är mer än en uppdatering i listan, det bör ses som en ny möjlighet att göra ditt företag synligt och generera intresse. Börja dela ditt företagsnummer idag!

Av Sofia Svantesson
Brand Marketing Manager
Enhetlig företagskommunikation och samarbete är nyckeln till effektiviserade arbetsflöden.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CO Neutral website