5 enkla saker som hjälper er att öka kundupplevelsen

Vi alla vet att affärer bygger på relationer – därför är det viktigt att lägga ett extra fokus på kundupplevelsen.

Här kommer fem enkla tips på hur telefonin kan användas som verktyg för att ge bättre och personligare kundbemötande:

  • Ha alltid en professionell hälsningsfras när någon ringer på ert huvudnummer
    Det behöver inte innebära att en receptionist ska svara utan kan lika gärna vara en enkel, förinspelad personlig hälsning som alla kunder får när de ringer in. Det första intrycket är alltid viktigt.
  • Se över era hälsningsfraser på röstbrevlådorna
    Se till att alla anställda har hälsningsfraser inspelade på sina röstbrevlådor. Det är alltid trevligt att att mötas av en personlig hälsningsfras och dessutom få möjlighet att meddela sitt budskap snabbt och enkelt även när mottagaren inte hunnit svara.
  • Låt alltid era kunder ha möjligheten att tala med en människa
    Även om röstbrevlådor och ”tryck 1 för..”-lösningar är fantastiska vill de flesta prata med en människa av kött och blod. Ge därför alltid era kunder valmöjligheten att få prata med en människa när det kommer till en röstbrevlåda eller ett menyval.
  • Låt alla medarbetare vara nåbara oavsett vart de befinner sig
    Det finns inga genvägar till den perfekta relationen. Den bygger på hårt arbete i form av tillgänglighet och tillit. Låt medarbetarna ha möjlighet att svara på sitt kontorsnummer även om de sitter i bilkön.
  • Låt kunderna veta vad ni gör när ni inte kan svara i telefon
    Tänk om era kunder fick information om att ni satt i möte eller var på lunch per automatik när de ringde. Sannolikt skulle ni slippa få en irriterad kund som undrar vad ni pysslar med. Istället får kunden information om varför ni inte kunnat svara och chansen att istället lämna ett meddelande.

Vill du har fler tips på hur du kan stärka kundernas upplevelse när de ringer till er?
Kontakta oss så berättar vi mer!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *