3 smarta appar för den mobila medarbetaren

Här ger tipsar vi om 3 stycken appar som underlättar arbetet för medarbetaren som arbetar mycket utanför kontoret.

Soluno mobil app
Ett utmärkt val för den mobila medarbetaren som behöver vara tillgänglig i växeln även på språng. Här får du tillgång till ett verktyg som låter dig kommunicera effektivare med dina kollegor. Appen erbjuder smarta funktioner som bland annat:

  • Kontaktlista över kollegor
  • Grafisk hänvisning
  • Samtalskoppling
  • Valbar nummervisning
  • Chattfunktion

Fungerar med: iOS och Android
Läs mer här.

Dropbox paper
Nu finns Dropbox även som app med nästan alla funktioner som erbjuds i webbtjänsten:

  • Lägg in filer och organisera dem i mappar
  • Dela filer med dina kollegor
  • Redigera filer direkt i appen och tillåt dina kollegor att göra detsamma
  • Få notifikationer genom att aktivera appaviseringar

Det förmånliga med Dropbox paper är att den har ett obegränsat lagringsutrymme. Alla dokument du sparar i appen räknas inte in i det utrymme du har i Dropbox.

Fungerar med: iOS och Android
Kostar: 0 kr

Wunderlist
En fantastisk app som hjälper dig att strukturera ditt arbete med hjälp av smarta to do-listor. Listorna är dessutom lätta att dela med dina kollegor för att underlätta samarbete på distans. Wunderlist synkar direkt med dina andra enheter vilket gör att du har åtkomst till dina listor vart du än är och låter dig:

  • Organisera dina projekt
  • Ha koll på dina to do’s
  • Ställa in påminnelser så att du aldrig missar en deadline
  • Dela arbetet och delegera saker som ska göras mellan varandra
  • Få notifikationer om vilka uppgifter som är slutförda eller om nya kommentarer som skapats
  • Bifoga bilder, PDF:er, presentationer och mycket annat

Fungerar med: iOS och Android
Kostnad: 0 kr (erbjuder köp i app för PRO-version)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *